Då var det dags igen för bankörning

  • Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
RJ skrev:

Jodå, nog är man intresserad alltid. Det är bara ett litet problem. Måndagen den 16/5 (annandag pingst, alltså) är ingen helgdag 2005, utan en vanlig arbetsdag. Det innebär att man måste offra en semesterdag till.
Kommer att få ont om den varan i sommar... :huvet
 
Det ser inte ut att vara några Umeåbor anmälda än.
Mest en massa racer kanoner anmälda ser det ut som.
 
tl1000s skrev:
Det ser inte ut att vara några Umeåbor anmälda än.
Mest en massa racer kanoner anmälda ser det ut som.
Villka kanoner då? Jag känner bara igen Henrik Stenberg. Är det någon härifrån som är intresserad?
 
Bankörning...

Intresserade?[/QUOTE]

Skiter sig för mig...skall bli farsa i krokarna och frun skulle inte uppskatta om jag var borta utifall det är dags och man är och förlustar sig...Faaan !!!! :(
Får ståpäls då jag tänker på vilken fantastisk bana det är...
Hoppas att ni alla andra som åker dit har bättre tur med vädret än förra året, alt. att ni har en hel påse med regndäck med er.

/Lasse
 
Jag kan tipsa om att sjukhuset i Mikkeli har riktigt bra mat också. Är man snäll och gnäller lite grann så kan man få extra stora portioner. Tyvärr är transporten från banan till sjukhuset lite dryg (ca 7mil) :rolleyes:

Fast banan är som nämnts helt wunderbar :)
 
RJ skrev:
Villka kanoner då? Jag känner bara igen Henrik Stenberg. Är det någon härifrån som är intresserad?
Hehe.. jo det är nog bara han jag också känner igen, överdrev nog lite.
 
cbjorkman skrev:
Jag kan tipsa om att sjukhuset i Mikkeli har riktigt bra mat också. Är man snäll och gnäller lite grann så kan man få extra stora portioner. Tyvärr är transporten från banan till sjukhuset lite dryg (ca 7mil) :rolleyes:

Fast banan är som nämnts helt wunderbar :)
Usch ja. Ryser när jag tänker på din otäcka vurpa, tur att allt gick bra.
Men vad gör delikatessgrabbarna? Ingen respons på en bankörningstråd, stoppar de korv eller saltar och röker renpung...
 
Man törs ju inte planera så mycket när hojen ligger i lådor.....
Sen vet man ju inte hur hojen uppför sig med 24 centimeter förlängd sving. :gnissla
 
Mell skrev:
Man törs ju inte planera så mycket när hojen ligger i lådor.....
Sen vet man ju inte hur hojen uppför sig med 24 centimeter förlängd sving. :gnissla

Som ett Bombardier lok ungefär :)
 
Last edited:
Mell skrev:
Man törs ju inte planera så mycket när hojen ligger i lådor.....
Sen vet man ju inte hur hojen uppför sig med 24 centimeter förlängd sving. :gnissla

24 centimeter????
:rolleyes:
 
RJ skrev:
Men vad gör delikatessgrabbarna? Ingen respons på en bankörningstråd, stoppar de korv eller saltar och röker renpung...

Såg nog tråden, men inte intresserad av Mc-norrs körningar längre. Tycker inte dom håller måttet.
Har pratat med Rasta Robert i Skellefteå och dom håller på att kika om vi inte kan ordna något själva!

Grisen är slaktad & fårtarmarna ligger i blöt.
Vi rekomenderar en Suzzuzi salami :tummenupp
En skiidoo salami & yami yami salami är under utveckling, men vi får inte riktigt bort smaken av tvåtaktolja. :3freak
 
Är rookie vad gäller bankörning. Har varit 1 1/2 gång på Kemora och då snöade i princip första resan bort...

---så jag har noll koll på vad som hände i sista resan...ja förutom att man hört allt om den "berycktade" vurpan...

...Nåja...what ever...

Förr-förra sommaren körde vi två dagar med en finsk klubb och två dagar med MC-Norr. Den stora skillnaden var, förutom att dagarna med MC-Norr bara innehöll racer-puttar (dock inga Umeåbor om jag inte minns fel), att man som rookie kände sig betydligt lugnare under den finska ledningen. Det var lite mer ordning och reda. Typ. Sen saknar jag som nybörjare möjlighet till handledning. Man vill ju utvecklas och det är betydligt lättare om man får lite tips o dyl. Kanske ligga bakom Stenberg i ett 1.14 varv :-)

Sen är vi, med få undantag, vuxna människor som kör så det borde ju gå att hålla en bra nivå på körningarna - det finns ju tre grupper - varför inte vara lite hårdare med reglerna och hjälpas åt att följa dom. Det blir ju både säkrare och roligare för alla.

Sen tycker jag alla MC-åkare borde samlas i gemensam manifestation för en riktig motorstadium uppe i Norr...det finns en otroligt perfekt plats strax utanför Boden...

...det är ju gräsligt att man ska behöva åka 50 mil för att ha kul...

...sen kan man ju undra varför jag sitter mitt i natten och skriver det här.... :fyllisar

...vad många "sen" det blev...
 
Suzukiman skrev:
Såg nog tråden, men inte intresserad av Mc-norrs körningar längre. Tycker inte dom håller måttet.
Har pratat med Rasta Robert i Skellefteå och dom håller på att kika om vi inte kan ordna något själva!
Ja arrangemanget som sådan är inte så mycket att orda om...
Nä det är ju banan man vill åt!
Ordna något själv lät ju kul, när skulle det bli i så fall?
 
nabru skrev:
Är rookie vad gäller bankörning. Har varit 1 1/2 gång på Kemora och då snöade i princip första resan bort...

---så jag har noll koll på vad som hände i sista resan...ja förutom att man hört allt om den "berycktade" vurpan...

...Nåja...what ever...

Förr-förra sommaren körde vi två dagar med en finsk klubb och två dagar med MC-Norr. Den stora skillnaden var, förutom att dagarna med MC-Norr bara innehöll racer-puttar (dock inga Umeåbor om jag inte minns fel), att man som rookie kände sig betydligt lugnare under den finska ledningen. Det var lite mer ordning och reda. Typ. Sen saknar jag som nybörjare möjlighet till handledning. Man vill ju utvecklas och det är betydligt lättare om man får lite tips o dyl. Kanske ligga bakom Stenberg i ett 1.14 varv :-)

Sen är vi, med få undantag, vuxna människor som kör så det borde ju gå att hålla en bra nivå på körningarna - det finns ju tre grupper - varför inte vara lite hårdare med reglerna och hjälpas åt att följa dom. Det blir ju både säkrare och roligare för alla.

Sen tycker jag alla MC-åkare borde samlas i gemensam manifestation för en riktig motorstadium uppe i Norr...det finns en otroligt perfekt plats strax utanför Boden...

...det är ju gräsligt att man ska behöva åka 50 mil för att ha kul...

...sen kan man ju undra varför jag sitter mitt i natten och skriver det här.... :fyllisar

...vad många "sen" det blev...
Mitt tips: åk ned till Midlanda i sommar när (eller snarare om) tokroligtgänget anordnar en körning. Mer välorganiserat än så är svårt att uppbringa dessutom har de instruktörer.
 
RJ skrev:
Mitt tips: åk ned till Midlanda i sommar när (eller snarare om) tokroligtgänget anordnar en körning. Mer välorganiserat än så är svårt att uppbringa dessutom har de instruktörer.

--

Inte alls omöjligt. Det blir dock mest troligt en Kemoraresa i privatregi. Den banan är ju lite mer "harmonisk" än Midlanda (äter bromsbackar har jag hört). Dessutom har Kemora fått ny asfalt vilket borde öka nöjet.

Hur som helst...undrar just hur många varmluftspistoler det krävs för att tina upp gatan hemma? Man börjar ju längta nu...
 
nabru skrev:
--

Inte alls omöjligt. Det blir dock mest troligt en Kemoraresa i privatregi. Den banan är ju lite mer "harmonisk" än Midlanda (äter bromsbackar har jag hört). Dessutom har Kemora fått ny asfalt vilket borde öka nöjet.

Har Kemora fått ny asfalt?
Det har jag helt gått miste om. Kanske får ta en tur dit i sommar då ändå, gillar ju banan :tummenupp
 
Suzukiman skrev:
Såg nog tråden, men inte intresserad av Mc-norrs körningar längre. Tycker inte dom håller måttet.
Har pratat med Rasta Robert i Skellefteå och dom håller på att kika om vi inte kan ordna något själva!


vad är det för mått som inte hålls? 3 dagars bankörning, övernattning och frukost för lite över tusen lappen... är det inte mer än vad man kan förvänta sig för den lilla summan egentligen...?
 
Ny asfalt !

cbjorkman skrev:
Har Kemora fått ny asfalt?
Det har jag helt gått miste om. Kanske får ta en tur dit i sommar då ändå, gillar ju banan :tummenupp

Jepp!
Dom har asfalterat om den i September i fjol.
Det som är kvar är karusellen som dom tar till våren (hade inte rätt maskiner för att fixa kurvorna) förutom det så skall dom säkra upp med kuddar runt banan, om jag förstod dom rätt så är det på väg 250 kuddsäckar som skall ut på banans värsta partier, avgrundsdikena som är utanför högfartshögern skall jämnas till.

Det verkar som att dom har styrt upp verksamheten rejält...
Det är en helt ny kille som ansvarar för webben och banan som heter Jyri Ahonen och det verkar vara annan fart i honom.
Vad gäller betalningen så betalar man halva beloppet någon/några månader i förväg och resten senast 1 månad efter körningen.
Rullar fortfarande 750:n som for i omloppsbana på Virtasalmi?
/Lasse
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top