Då rök körkortet

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Triumph 675
Då var det min tur att bli av med lappen.
Efter en lite :) för snabb färd mot Rörken för lite bankörning en måndagskväll.
Ingen mindre än den ökände Tommy Hamrén på en civilmotorcykel strax efter Arlanda på E4:an.
Fick en snitthastighet på 186km/h som var väldigt snällt räknat med hans Police Pilot program som han sa. Som jag är lite frågande till om det är så exakt.
Tycker det är underligt att hans avståndsbedömmning ska vara fällande om vilken hastighet jag hade.

Någon här på forumet som vet om det går att vinna i Tingsrätten mot dette Police Pilot.
Eftersom det inte finns någon exakt referenspunkt utan det är polis mannens egna referenser som läggs in i datorn.

Vi får väl se vad det blir men ca.5 lax böter och 1-3 mån pendeltåg trodde han.:gråta

Såg dig stående utmed vägen din stackare.
Passa på att köra så mycket du kan nu under dina 48h som du får köra. =)

Måste varit ett jävla skrivande på herr hamrén då du stod där när jag åkte till uppsala, efter att jag varit och hämtat en soffa på mio, lastat och betalat och hela baletten så stod du fortfarande kvar när jag åkte hem.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååå åka pendeltåg Im a loser baby jag har inget körkort....:D

Aldrig, aldrig erkänna på plats!
Själv var jag utan i en månad men fallet lades senare ner...

Police-pilot-programmet är det snällaste sättet dom mäter på. Dom mäter medelhastigheten under 300 m. Fick det förklarat av en MC-polis.

Såg dig stående utmed vägen din stackare.
Passa på att köra så mycket du kan nu under dina 48h som du får köra. =)

Det vart inga 48h fick inte ens köra hem hojen fick endast köra till Statoil i knivsta med lotts han tog lappen på en gång:mad:

max.ax skrev:
Det vart inga 48h fick inte ens köra hem hojen fick endast köra till Statoil i knivsta med lotts han tog lappen på en gång:mad:

Icke! Var hojen belagd med körförbud? Varför skulle du inte få köra i 48h? Här stämmer något icke.

Måste måta i minst 400m om jag inte har helt fel!! :pannkyss

Ja, något sånt e det. Ju längre de mäter desto mer exakt blir det givetvis.

Fan va trist att du inte fick köra alls. =/
Fast jag skulle ju köra ändå. hehe.

Och angående sporthoj... Hamrén körde FJR1300 vilket e en relativt rask sporttourer. Inte jättelätt att åka ifrån. Lättare att jaga än att bli jagad.

Trodde också att man fick 48 tim på sig men inte denna gång.
Han var måtligt förbannad,
300m måste man minst mäta sa han.

Icke! Var hojen belagd med körförbud? Varför skulle du inte få köra i 48h? Här stämmer något icke.

Polisman på plats kan ge tillstånd att framföra fordon under upp till 72 timmar efter omhändertagande av körkort. Dom måste således inte ge det tillståndet.
Dock har jag fått för mig att det är praxis att man gör så.

Hursomhelst tycker jag nog att det var lite grinigt att inte ge det tillståndet. Det blir ju så mycket besvärligare om man inte kan få köra hem hojen/bilen utan måste fixa med transport eller någon som kan köra hem den åt en.

Blev också av med kortet precis i början av säsongen, 5 mån efter ö-klagan, 165 på 90-väg. Antar att du körde på motorväg? Såhär ligger det till; om du erkänner och skriver på papperna med en gång får du köra 48h efter att de tagit ditt kort. Vägrar du skriva under/erkänner ej, får du ej köra 48h och får hämta hojen på släp, alt. nån chompis får hämta den. Bra att du stannade iaf och inte blev en siffra i statistiken.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti