Då klota man nya hojen på Bulten då =(

Trist att något sådant ska hända, men det viktigaste är att det blev inga större person skador. Mc kan man alltid laga.......!!? Själv råkade jag ut för ett två år sen att min mc vällte utan för garaget. Det tog mig ca 9 månader att fixa de skador det blev. som tur så hade man hel försäkring som täckte det. 36.000 kostade det......!!

just det vilka var ni som stannade precis vid oss en tjej på en svart hoj o två killar tror jag det var, klockan var cirka 20-20:30.
vi var fyra hojar vid den grusavfarten där man kan fortsätta tilltungelsta eller svänga upp så an kommer till huddingevägen

Det var jag på svarta hojen, Omega3 på rettan och UllisSolna på Ninjan.

Det var jag på svarta hojen, Omega3 på rettan och UllisSolna på Ninjan.
Okej såg ut som ni väntade in nån. Tror inte ni uppfatta att jag hade klotat, försökte va lite diskret med det, pinsamt o klota på ett sånt place. Det är ungefär typiskt vad morsan skulle kunna göra o jag då :)

Det är en tankdummy, själva tanken sitter under den.

Oo de e ju perfekt :) ska beställa dessa nu http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=290486991204&index=10&nav=SEARCH&nid=51523529476

Last edited:
Okej såg ut som ni väntade in nån.

Ehhrmm, det kanske var så att några väntade in nån... Typ mig då. :glömdet

Tror inte ni uppfatta att jag hade klotat, försökte va lite diskret med det, pinsamt o klota på ett sånt place. Det är ungefär typiskt vad morsan skulle kunna göra o jag då :)

Okej, jag kan trösta dig med min pinigaste klotning då: Jag testade att köra KTM på is i vintras på en sån där eventdag. Dom där hojjarna är typ jättehöga, så jag sa till arrangören att han fick lova att typ ta emot mig sen när jag provkört för det var så långt ner till marken.
Det lovade han och jag provkörde (och vurpade först ute på isen).
Sen när jag kom tillbaka till depån så skulle han ju ta emot mig. Så jag tittade på honom, körde långsammare och långsammare framåt tills jag stannade.
Men inte tog han emot, han hade glömt det. Och inte satte jag ner foten heller, jag stannade, med bägge fötterna på fotpinnarna, och DUNK, välte rätt ner i en snödriva. Stilfullt. :brinnerup

Kom fram och hälsa på Rosen nästa gång, alltid trevligt att veta vem som gömmer sig bakom nicken. :)

Last edited:
Okej, jag kan trösta dig med min pinigaste klotning då: Jag testade att köra KTM på is i vintras på en sån där eventdag. Dom där hojjarna är typ jättehöga, så jag sa till arrangören att han fick lova att typ ta emot mig sen när jag provkört för det var så långt ner till marken.
Sen när jag kom tillbaka till depån så skulle han ju ta emot mig. Så jag tittade på honom, körde långsammare och långsammare framåt tills jag stannade.
Men inte tog han emot, han hade glömt det. Och inte satte jag ner foten heller, jag stannade, med bägge fötterna på fotpinnarna, och DUNK, välte rätt ner i en snödriva. Stilfullt. :brinnerup

Dagens bästa skratt!

Ehhrmm, det kanske var så att några väntade in nån... Typ mig då. :glömdet

Kom fram och hälsa på Rosen nästa gång, alltid trevligt att veta vem som gömmer sig bakom nicken. :)

hahaha :) okej så dom väntade in dig. För dom stod där säkert 5minuter =) tills d dök upp en svart yamaha fz1? o jag ba undra va länge dom har stått där ska dom svänga eller misstänker dom min klotning.

Seften!! :mad: Jag kanske startade mycket senare än dom ju!! :mad::mad:

:krama

haha :) aa mitt tidsperspektiv kanske var lite ur funktion efter markpussandet också :).
föresten gick in på din prof nyss, o såg att du bor på gärdet, kommer ihåg en med ditt utseende för typ 3-4 veckor sen på brantingsgatan som kolla på min svarta r1:a som fan när jag körde iväg, kannske var du.

Misstänkte att vissa skulle läsa det på fel sätt....

För att förtydliga så tenderar man att sluta fokusera på hojens utseende och mer på köregenskaperna!

på ett sätt håller jag med dig, för min första tanke som slog mig när vi drog var nu fan är det bakhjul o knäskrap som gäller nu spelar det ingen roll om jag stegrar över (också impuls)
men sen tog förnuftet över, lika bra det.

haha :) aa mitt tidsperspektiv kanske var lite ur funktion efter markpussandet också :).

Hehe, jag tycker vi bestämmer det! :tummenupp Du behöver nu behöver en ny bromspinne, fotpinne, backspegel, kopplingskåpa, toppkåpa, sidokåpa, styrände samt en ny tidsuppfattning.

Jo det var nog jag på Brantingsgatan.

ang ny nyckel: köper du ett nytt nyckelax hos david silver spares kan du be lokale låsnasaren eller mr minit slipa den enligt gammla nyckeln, sen bänder du bort den lilla honda-logga-plåtbiten på gammla och nya nyckeln, där under sitter RFID-chipet till startspärren, bara flytta det till nya nyckeln och vips har du sluppit pröjsa honda typ 1200 pix för nyckel,slipning och programmering av hojen. =)

ang ny nyckel: köper du ett nytt nyckelax hos david silver spares kan du be lokale låsnasaren eller mr minit slipa den enligt gammla nyckeln, sen bänder du bort den lilla honda-logga-plåtbiten på gammla och nya nyckeln, där under sitter RFID-chipet till startspärren, bara flytta det till nya nyckeln och vips har du sluppit pröjsa honda typ 1200 pix för nyckel,slipning och programmering av hojen. =)

edit:tips, ta det lungt i korsningar när du ska svänga, har två polare till som dundrat omkull när dom skulle svänga i korsningar under våren, men nu har du lärt dig det antar jag. ;)

Last edited:

edit:tips, ta det lungt i korsningar när du ska svänga, har två polare till som dundrat omkull när dom skulle svänga i korsningar under våren, men nu har du lärt dig det antar jag. ;)

hmm okej, ska jag tänka på, den böjda nyckeln funkar dock plus att jag har en reserv men om den ska säljas nångång kan jag ju ordna ny nyckel.
mmm lärt o lärt visste ju igentligen mycket väl att det var en grusväg där. Gör ofta en del klantiga grejer

Hehe, jag tycker vi bestämmer det! :tummenupp Du behöver nu behöver en ny bromspinne, fotpinne, backspegel, kopplingskåpa, toppkåpa, sidokåpa, styrände samt en ny tidsuppfattning.

Jo det var nog jag på Brantingsgatan.

haha :tummenupp o så behöver jag lite mindre av impulskörning.

Last edited:
Blir lika förvånad varje gång i den korsningen, fattar inte varför dem inte tar bort?? verkar ju som om dem har dumpat ett helt lass där

De kan sopa bäst de vill men då det ligger ett av Sthlms största(mig veterligen) grustag (Jehanders) en knapp kilometer upp längs den vägen så kommer det komma nytt grus dagen efter. Det där är ju första "riktiga" korsningen för de som lastat på grustaget.

Du skojjar med mig!! Fyfan, tur att det är bra med dig iaf,, och jävla synd med hojen ny som den var...
Skit i mitt tidigare GB inlägg med andra ord, såg inte tråden förens nu.

Blir inte stortån snabbt bättre (max 1 vecka), gå och kolla att inte nått är av, nån sena är av???
Onödigt få veta att detta skulle fixats för 3 månader sedan när det hände. (som jag fått höra :mad:).
För övrigt när det gäller klotning efter asfalten blivit så grus kan jag hälsa dig välkommen i klubben. :banana
Och blir stortån snabbt OK, grattis :)
då blev det som jag ser det nu endast tämligen rimliga hojskador.
Det viktiga var ju faktiskt att du klarade dig någorlunda helskinnad!

Last edited:
De kan sopa bäst de vill men då det ligger ett av Sthlms största(mig veterligen) grustag (Jehanders) en knapp kilometer upp längs den vägen så kommer det komma nytt grus dagen efter. Det där är ju första "riktiga" korsningen för de som lastat på grustaget.

Att det sedan är olagligt att lasta så mycket att det ramlar av från
lasset är det ju nästan ingen lastbilschaufför som bryr sig om.

Och polisen svarar att dom skall ringa åkaren när man ringer och ber dom skicka ut en patrull att kolla upp en lastbil som är så tungt lastad att han nästan välter i en skarp sväng....

Lite för många som genar i kurvan också och drar upp grus på vägen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph