Då klota man nya hojen på Bulten då =(

Viktigast är att du är okej som sagt :)

Se det positivt, bågen exploderade inte iaf! Den är ju fortfarande någorlunda körbar.

Du var inte den enda som körde av en bromspedal idag ;) Jag lyckades även böja ett fatbar styre, och sabba lite mer :tummenupp

Bifogat

• DSC01358.jpg
    DSC01358.jpg
    201.4 KB · Visningar: 160
det enda märkliga jag märkte av var att frambromsen tog bättre än innan :s

Som alla säger. Bra att du själv är ok.

En hoj är bara en hoj även om det känns i hjärtat när man ser dem efter en vurpa. Gör som någon nämnde. Skapa din personliga design av hojen nu. Köp billiga kåpor sedan kan du lacka dem som du själv vill och vips så har du en hoj ingen annan har.

Som alla säger. Bra att du själv är ok.

En hoj är bara en hoj även om det känns i hjärtat när man ser dem efter en vurpa. Gör som någon nämnde. Skapa din personliga design av hojen nu. Köp billiga kåpor sedan kan du lacka dem som du själv vill och vips så har du en hoj ingen annan har.

Japp blir till o köpa kinakåpor fin kan det bli igen.
bara lite synd att värdet just gick ner ett antal tusen.
Innan var det inte en enda repa eller ett enda märke nånstans

Blev den repad på endast kåpor osv, eller gick ram och hela skiten?

Blev den repad på endast kåpor osv, eller gick ram och hela skiten?

toppkåpa o sidokåpa, o kopplingskåpa, bromsvätskebehållarn blev sne men den rikta vi på plats, styrände, backspegel,
litet märke på ramen. det var allt tror jag.

just det vilka var ni som stannade precis vid oss en tjej på en svart hoj o två killar tror jag det var, klockan var cirka 20-20:30.
vi var fyra hojar vid den grusavfarten där man kan fortsätta tilltungelsta eller svänga upp så an kommer till huddingevägen

Last edited:
Japp blir till o köpa kinakåpor fin kan det bli igen.
bara lite synd att värdet just gick ner ett antal tusen.
Innan var det inte en enda repa eller ett enda märke nånstans

Vill inte va jävulen själv men det hör väll till sporten att leva under risken att man kan få en drastisk värdeminskning på bråkdelen av någon sekund.
Ju högre man satsar ju mer kan man förlora men som sagt en del av sporten.
Men fan kom igen se det positiv, ok den missar i värde men kan ge dig mekkunskap och nått riktigt nice och kul som ingen annan har också.
Bygger du bra behöver den inte minska ett skit i värde heller kan ju gå åt andra hållet med.

Händer som sagt alla förr eller senare, upp med hakan och använde skallen till att tänka på vilka möjligheter du har i stället för att tänka på dom du miste.
Du kan ändå inte få det ogjort vet du bara lära av det till nästa gång.

Det är grymt inspirerande och kul när du väl sätter igång att bygga den körbar igen

Vill inte va jävulen själv men det hör väll till sporten att leva under risken att man kan få en drastisk värdeminskning på bråkdelen av någon sekund.
Ju högre man satsar ju mer kan man förlora men som sagt en del av sporten.
Men fan kom igen se det positiv, ok den missar i värde men kan ge dig mekkunskap och nått riktigt nice och kul som ingen annan har också.
Bygger du bra behöver den inte minska ett skit i värde heller kan ju gå åt andra hållet med.

Händer som sagt alla förr eller senare, upp med hakan och använde skallen till att tänka på vilka möjligheter du har i stället för att tänka på dom du miste.
Du kan ändå inte få det ogjort vet du bara lära av det till nästa gång.

Det är grymt inspirerande och kul när du väl sätter igång att bygga den körbar igen

aaa tills imorn är man glad igen =).
på nåt sätt känns det som att det hade känts bättre om jag hade kraschat i för hög fart i en kurva eller nåt (men klarat mig såklart) än att krascha genom världens klantigaste tabbe, skumt men sant.
nu slutar jag tjura =)=)

toppkåpa o sidokåpa, o kopplingskåpa, bromsvätskebehållarn blev sne men den rikta vi på plats, styrände, backspegel,
litet märke på ramen. det var allt tror jag.

Alltid tråkigt att vurpa, har inte hojen en liten ljuddämpare på högersidan, klarade den sig helt utan märken?

Alltid tråkigt att vurpa, har inte hojen en liten ljuddämpare på högersidan, klarade den sig helt utan märken?

jo det glömde jag den fick sig en buckla o några smårepor, men har beställt ett annat slip on för orginal låter som en moppe ungefär =) så det gör mindre, bara värre när hojen ska säljas.

aaa tills imorn är man glad igen =).
på nåt sätt känns det som att det hade känts bättre om jag hade kraschat i för hög fart i en kurva eller nåt (men klarat mig såklart) än att krascha genom världens klantigaste tabbe, skumt men sant.
nu slutar jag tjura =)=)

Hahaha vet hur svårt det är när man klantat sig på ett klumpigt sätt.
Man får ju räkna med en del pikar av polarna men tror du kommer garva åt det senare i sommar när du smällt det helt.

Men du får säkerligen en chans att ge igen då alla gör klumpiga saker.

Du vet vissa välter ju hojen i garaget, andra av välvilja lånar ut hojen till tjejen efter massa tjat och förstås för man tycker det är coolt att ens tjej vill köra riktig hoj men man glömmer att oddsen är i mot en och hon verkar tro den fina sporhojen är en cross och bränner rak ut i skogen och dekorerar den med granris.

Finns ju dom som ska leka cool och kör på bakhjulet med damen på bönpallen men glömmer att hennes annars så trevliga rumpa tyngs ner av ett par stora fina tuttar och ihop så blir det en perfekt katapulteffekt och man fick slicka asfallt., repar hojen och spelar cool igen med en ny dam och gör om samma sak två dagar efter man fått ihop den efter första vurpan.

ok erkänner jag har hunnit med en del av det där men inte fan är jag bitter för det utan idag garvar jag åt det men kommer aldrig gör om det igen tror jag men lär väll bli nått nytt klumpigt antar jag :D

HAHAHa livet är kul om man vågar se ironin i det ibland
Kör hårt när du är på banan igen

Hahaha vet hur svårt det är när man klantat sig på ett klumpigt sätt.
Man får ju räkna med en del pikar av polarna men tror du kommer garva åt det senare i sommar när du smällt det helt.

Men du får säkerligen en chans att ge igen då alla gör klumpiga saker.

Du vet vissa välter ju hojen i garaget, andra av välvilja lånar ut hojen till tjejen efter massa tjat och förstås för man tycker det är coolt att ens tjej vill köra riktig hoj men man glömmer att oddsen är i mot en och hon verkar tro den fina sporhojen är en cross och bränner rak ut i skogen och dekorerar den med granris.

Finns ju dom som ska leka cool och kör på bakhjulet med damen på bönpallen men glömmer att hennes annars så trevliga rumpa tyngs ner av ett par stora fina tuttar och ihop så blir det en perfekt katapulteffekt och man fick slicka asfallt., repar hojen och spelar cool igen med en ny dam och gör om samma sak två dagar efter man fått ihop den efter första vurpan.

ok erkänner jag har hunnit med en del av det där men inte fan är jag bitter för det utan idag garvar jag åt det men kommer aldrig gör om det igen tror jag men lär väll bli nått nytt klumpigt antar jag :D

HAHAHa livet är kul om man vågar se ironin i det ibland
Kör hårt när du är på banan igen

mmm fick igen nu för att jag har retat polarn som bla var med idag då han slanga rakt in i ett stängsel förra året, de yttre skadorna såg exakt likadansa ut, o bromspinnen var böjd på ett identiskt sätt haha.
det fick man ju igen för nu.

mmm fick igen nu för att jag har retat polarn som bla var med idag då han slanga rakt in i ett stängsel förra året, de yttre skadorna såg exakt likadansa ut, o bromspinnen var böjd på ett identiskt sätt haha.
det fick man ju igen för nu.

hahaha är det det man kallar balans i livet eller ,a bara svälja och se glad ut.
Men eftersom han är expert på området redan så kan du ju be han hjälpa dig fixa till din hoj ;)

Passa på att gå igenom hojen ordentligt nu när den inte är så snygg. Man vill ju inte riskera att något annat är paj på den.

Kinaplast brukar ta en 2-4 veckor att få hem.
Välj någon Snygg variant också då det verkar finns lite grann att välja på.
Icke att förglömma att inhandla krashpuckar runt om när du ändå håller på att handla.

Kan utifrån egna erfarenheter säga att om man går i backen och klarar sig bra så kan det vara riktigt nyttigt...

En annan bra sida är att när du väl lagt hojen en gång och sen lagar upp den med kinakåpor eller dylikt så är du inte lika rädd om den längre vilket brukar göra att du vågar lite mer!

Kan utifrån egna erfarenheter säga att om man går i backen och klarar sig bra så kan det vara riktigt nyttigt...

En annan bra sida är att när du väl lagt hojen en gång och sen lagar upp den med kinakåpor eller dylikt så är du inte lika rädd om den längre vilket brukar göra att du vågar lite mer!

Är det verkligen "bra" för en ung bultenpilot :gnissla

Har du kvar rettan så du fortfarande kan komma ut och gasa?

Rettan såldes för två veckor sen. Men cbr:en går ju att åka på bara jag skruvar på fot o bromspinne :). Att den ser ut som skit är en annan historia.

Passa på att gå igenom hojen ordentligt nu när den inte är så snygg. Man vill ju inte riskera att något annat är paj på den.

Icke att förglömma att inhandla krashpuckar runt om när du ändå håller på att handla.

Mm ska beställa idag. Repsol eller redbull blir d nog. Men på ebay bilderna ser det ut som man får med ett tankhölje, vet du om d bara e o skruva på tanken eller om jag måste lacka om tankrn?

Mm ska beställa idag. Repsol eller redbull blir d nog. Men på ebay bilderna ser det ut som man får med ett tankhölje, vet du om d bara e o skruva på tanken eller om jag måste lacka om tankrn?

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...