Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hardrock Ragge skrev:2282146Vems fel tror du det var?
Kärringen svängde vänster och korsade hans vägbana för guds skull! Brukar du svänga vänster och förvänta dig att det är de mötandes skyldighet att väja/bromsa? Men trafikregler kanske inte är din starka sida?
Men jag säger som många andra, somliga borde inte ha körkort![]()
(Ja undantag finns, om det är huvudled som fortsätter in till vänster men då finns väjningsplikt skyltat för dem mötande.)
juha01 skrev:2283125Har du aldrig sett en korsning där svängande och dom som ska rakt fram har grönt samtidigt? Då gäller högerregeln och i så fall så var det mc-föraren som gjorde fel i detta fallet...
juha01 skrev:2283125Har du aldrig sett en korsning där svängande och dom som ska rakt fram har grönt samtidigt? Då gäller högerregeln och i så fall så var det mc-föraren som gjorde fel i detta fallet...
njelger skrev:2283167Hur kom han (mc:n) från vänster i det scenariot? Höger hand är den man hälsar med även om man är vänsterhänt.
juha01 skrev:2283183Korrekt.
Ibland har man otur när man tänker....
juha01 skrev:2283183Korrekt.
Ibland har man otur när man tänker....
Pinky skrev:2283176Precis, i detta fall gäller högerregeln (som uppstår iom att bilisten svänger vänster äver mötandes körbana). Läs om, läs rätt.
vbg_snake skrev:2283450usch va tråkigt, vet hur du känner dig nu. Jag klotade förra veckan, en kärring som vägrade väja för mig när jag kom på huvudled.
Körde mellan 40-60, blev lite volter och en skrapad hoj. Men hon smet så jag får inte ut ett öre på försäkringen. Här blir det å jobba övertid![]()
Kanske dags för dig att ta kontakt med trafikförsäkringsföreningen, du borde kunna få ersättning därifrån tycker jag?vbg_snake skrev:2283450usch va tråkigt, vet hur du känner dig nu. Jag klotade förra veckan, en kärring som vägrade väja för mig när jag kom på huvudled.
Körde mellan 40-60, blev lite volter och en skrapad hoj. Men hon smet så jag får inte ut ett öre på försäkringen. Här blir det å jobba övertid![]()
tuppjuck skrev:2283466Är det inte så att den som korsar annans körfält har väjningsplikt???
Helljuset på?MoYa skrev:2283686Va och hämtade polisrapporten idag, fan jag fattar inte hur hon inte kunde se mig.. läs själva![]()
HanneZ skrev:2283695Helljuset på?
Då sätter du på helljuset nästa gång!MoYa skrev:2283707nopp hade halv på tror jag
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |