Då har man åkt ambulans för första gången

surt ja vet itne va ja skulle gjort för en sån sak pajja hojjen va utan hojj i sommar bara för de fan va sur man skulle bli :huvet
skönt att de gick bra me dig...och jo ja vet många som kör i shorts o grejjer e en av dom :fatta!
men man får anpassa körsättet efter hur man e klädd lr ja vetta fan finns ingen bortförklarning på de hela :va

Hardrock Ragge skrev:
2282146 Vems fel tror du det var?

Kärringen svängde vänster och korsade hans vägbana för guds skull! Brukar du svänga vänster och förvänta dig att det är de mötandes skyldighet att väja/bromsa? Men trafikregler kanske inte är din starka sida?

Men jag säger som många andra, somliga borde inte ha körkort :7peta

(Ja undantag finns, om det är huvudled som fortsätter in till vänster men då finns väjningsplikt skyltat för dem mötande.)

........................

Edit: Tankevurpa.

Last edited:
Bra att du mår ok efter DET knäskrapet!
Ojala que te la arrreglen pronto o te pasen una rapidamente por el seguro.
Cuidese compadre
Saludos Christian

juha01 skrev:
2283125 Har du aldrig sett en korsning där svängande och dom som ska rakt fram har grönt samtidigt? Då gäller högerregeln och i så fall så var det mc-föraren som gjorde fel i detta fallet...

Hur kan det bli högerregeln? Den man möter som svänger över ens egen körbana lär ju komma från vänster från ditt håll sett? För övrigt har ju iaf jag fått för mig att den som ska svänga över (som nån tidigare skrev) ska lämna företräde.. man jag kanske bor för mycket i skogen? :3freak

juha01 skrev:
2283125 Har du aldrig sett en korsning där svängande och dom som ska rakt fram har grönt samtidigt? Då gäller högerregeln och i så fall så var det mc-föraren som gjorde fel i detta fallet...

Hur kom han (mc:n) från vänster i det scenariot? Höger hand är den man hälsar med även om man är vänsterhänt.

juha01 skrev:

Precis, i detta fall gäller högerregeln (som uppstår iom att bilisten svänger vänster äver mötandes körbana). Läs om, läs rätt :).

njelger skrev:
2283167 Hur kom han (mc:n) från vänster i det scenariot? Höger hand är den man hälsar med även om man är vänsterhänt.

Korrekt.

Ibland har man otur när man tänker....

juha01 skrev:
2283183 Korrekt.

Ibland har man otur när man tänker....

Händer den bäste och mig.

Det är också jäkligt skönt att vänstersvängare INTE har företräde.... :tummenupp

Last edited:
usch va tråkigt, vet hur du känner dig nu. Jag klotade förra veckan, en kärring som vägrade väja för mig när jag kom på huvudled.

Körde mellan 40-60, blev lite volter och en skrapad hoj. Men hon smet så jag får inte ut ett öre på försäkringen. Här blir det å jobba övertid :tummenupp

Pinky skrev:
2283176 Precis, i detta fall gäller högerregeln (som uppstår iom att bilisten svänger vänster äver mötandes körbana). Läs om, läs rätt :).

Är det inte så att den som korsar annans körfält har väjningsplikt???

vbg_snake skrev:
2283450 usch va tråkigt, vet hur du känner dig nu. Jag klotade förra veckan, en kärring som vägrade väja för mig när jag kom på huvudled.

Körde mellan 40-60, blev lite volter och en skrapad hoj. Men hon smet så jag får inte ut ett öre på försäkringen. Här blir det å jobba övertid :tummenupp

Vaddå? Gäller inte försäkringen om den vållande parten smiter? Hel- eller halv-försäkring?

vbg_snake skrev:
2283450 usch va tråkigt, vet hur du känner dig nu. Jag klotade förra veckan, en kärring som vägrade väja för mig när jag kom på huvudled.

Kanske dags för dig att ta kontakt med trafikförsäkringsföreningen, du borde kunna få ersättning därifrån tycker jag?

tuppjuck skrev:
2283466 Är det inte så att den som korsar annans körfält har väjningsplikt???

Jo, så är det. Det har ingenting med högerregeln att göra även om det kan tyckas så (eftersom det blir i princip samma sak just i det fallet).

Va och hämtade polisrapporten idag, fan jag fattar inte hur hon inte kunde se mig.. läs själva :kulspruta

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...