Då har egot fått sig en törn :-(

Det kunde knappast gått bättre med en annan hoj, du överlevde ju...

Det finns gott om snabba bilar där ute. En cbr 600 är inget under av kraft uppe i fart så nog hade det annorlunda om du suttit på en R1:a eller liknande.
Var glad att det inte var en 740, för då hade det varit riktigt skämmigt.

Rakt fram med bilen kan ju vara kämpigt med MC.

Alla MC jag rejsat med har släppt när man når 300 km/h om vägen är smal.

Det där är ju lika kul som att se färg torka....

Nä det kan jag hålla med om, det är inte alls samma spänning som på MCn, sitter man med antispinn, antisladd, ABS, bra downforce och 300 mm breda däck i varje hörn på bilen så känns inte heller okända kurvor i 200 km/h så spännande som på MCn då man alltid funderar på lösgrus, löv, olja, smådjur, potthål eller annat på/i vägytan.

Nä det kan jag hålla med om, det är inte alls samma spänning som på MCn, sitter man med antispinn, antisladd, ABS, bra downforce och 300 mm breda däck i varje hörn på bilen så känns inte heller okända kurvor i 200 km/h så spännande som på MCn då man alltid funderar på lösgrus, löv, olja, smådjur, potthål eller annat på/i vägytan.

Vad kör du för rolig bil :yoparty :banana

Vad kör du för rolig bil :yoparty :banana

Dieselkombi till vardags, och en rättstyrd vässad Supra av europamodell när vädert är fint.

På MCn är jag sjukt feg, en sak är väl på bana där man vet vad det är för underlag om man drar på, men på vanlig väg där sväljer jag egot och drar av på gasen på MCn, det behövs ju bara ett släpp en millisekund så är man historia på MCn.

Bilen har man ju mycket mera marginal om det finns skador och grus på vägen.,

Dieselkombi till vardags, och en rättstyrd vässad Supra av europamodell när vädert är fint.

På MCn är jag sjukt feg, en sak är väl på bana där man vet vad det är för underlag om man drar på, men på vanlig väg där sväljer jag egot och drar av på gasen på MCn, det behövs ju bara ett släpp en millisekund så är man historia på MCn.

Bilen har man ju mycket mera marginal om det finns skador och grus på vägen.,

Blir lite svagt avundsjuk på dig nu :)

Vill me ha råd med en rolig bil att leka med!!
Att motorsport ska vara så dyrt :huvet

Bara o växla ner så blåser du ju om han, 200 är ju pendlingsfart för 600a.

Ja och det är ju bättre att gasa satan förbi fartkameror och ge ännu högre statistik på att mc åkare kör för fort förbi fartkameror och ev kommer att få en stor jävla regplåt där framme eller dylikt än att slå av på farten och skita i att komma före honom?

Jo man vet ju vart alla pengarna försvinner....

Var ute med MCn idag ca 20 mil.... åkte mindre vägar... i några böjjar hade nattens åskskurar/skyfall dragit ut en massa grus/sand på asfalten mitt i kurvorna, inte skoj alls, då behöver man massor med marginal när man sitter i sadeln.

Kurvor som var pefekta igår är helt plöstligt livsfarliga idag, det är det som gör mig feg på MC.

Ett ord: Konservburk

Skulle tipppa på att han fått spö av en bil eller nått.....?

Ja det verkar så...

Jag hade en FZ6-S tidigare som jag torskade med mot en ybertrimmad
saab 9-3 viggen.

Körde inte moppe på en vecka efter det :)

För två år sedan hade jag o andra sidan en gixxer 1000 K2 med acrasystem och powercommander som var ganska rapp som jag råkade hamna precis vid sidan om en GT2:a på en rak o fin motorväg. Han hade inte mycket att komma med.

Nej riktigt snabba bilar får man nog ha literhoj om det ska vara lönt att köra ikapp med.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back