Då är dagen här...

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
när jag får A obegränsat ;)

tog mitt A-lapp 7 juli 2009 (vi var tre som körde upp och jag den enda som klarade det).:yoparty

Jag tackar min Pärla för den trogna tjänst hon gjort under 2 år (aldrig något strul). Utan min ER5 hade jag aldrig fått kortet, smidigare hoj kunde jag inte ha köpt.

att jag nu kan köra obegränsat gör ju inte så mycket skillnad egentligen för jag är fortfarande kort i rocken så jag vette hundan vad som jag kan ha istället för min ER5 när det är dags för byte....alltså jag funderar lite på byte men blir mest bekymrad och stressad...men jag tycker Pärlan är liiite seg :gnissla

jag når finfint ner på ER5 tycker jag, maken hävdar dock att jag faktiskt glider lite på sidan vid stopp men det trodde jag inte på( han körde bil bakom mig när jag körde hojen och han hävdade efteråt att jag inte alls når ner utan att glida ner lite..jag har aldrig ens tänkt på det).

dessutom vill jag absolut inte ha en tyngre hoj än ER5 för det är nog jävligt att baxa ut den ur garaget ;) Är larvigt sugen på en sporthoj men de verkar vara på tok för höga hela bunten...ducati monster är en sån där drömhoj..ja jag låter väl larvig men drömma kan man väl få göra ;)

men EN sak är säkert jag är så in i helvete STOLT över att jag tog mc kortet och att det gick så in i hellskotta lättare än jag någonsin hade kunnat trott!!! :banana:banana:banana

Last edited:
Tackar!!!! :D:D

sitter just nu och googlar på sitthöjder och får upp att ER5 ska ha sitthöjd på 80cm!!! och makens GPZ när jag mätte den(med tumstock) var 83 och jag når inte ner ens på nåder på den om jag försöker glida ner en heeel del.
maken googlar och hävdar att hans ska var 78cm hög bara....kan inte stämma...tror faktiskt min är sänkt! :D

jo sänkningsats har jag tänkt på men jag vet liksom inte hur mycket en sänkningsats gör, inte speciellt nu när de hävdar att ER5 är 80cm i sitthöjd(jo tjena :P). och jag vet inte riktigt vilken höjd som är gränsen för vad jag fixar. måste nog gå och mäta min hojs sitthöjd :gnissla

Beroende på budget kanske Yamaha XJ6 är nått? Den är låg :)

Tackar!!!! :D:D

sitter just nu och googlar på sitthöjder och får upp att ER5 ska ha sitthöjd på 80cm!!! och makens GPZ när jag mätte den(med tumstock) var 83 och jag når inte ner ens på nåder på den om jag försöker glida ner en heeel del.
maken googlar och hävdar att hans ska var 78cm hög bara....kan inte stämma...tror faktiskt min är sänkt! :D

jo sänkningsats har jag tänkt på men jag vet liksom inte hur mycket en sänkningsats gör, inte speciellt nu när de hävdar att ER5 är 80cm i sitthöjd(jo tjena :P). och jag vet inte riktigt vilken höjd som är gränsen för vad jag fixar. måste nog gå och mäta min hojs sitthöjd :gnissla

Det har väl inte bara med sitthöjd att göra? Bredden på sadeln spelar väl oxå lite roll? Bred sadel = mer hjulben. :D

Höjden är bara en del av sanningen.
Om sadeln och/eller delarna under den är breda så "stjäl" det mycket benlängd. Tyvärr måste det provas i verklgheten för att man ska veta.

Och: Grrrrattis!

Höjden är bara en del av sanningen.
Om sadeln och/eller delarna under den är breda så "stjäl" det mycket benlängd. Tyvärr måste det provas i verklgheten för att man ska veta.

Och: Grrrrattis!

Tack!! ja jag ska ta några turer till olika mc affärer och provsitta en hel hög :)

ER-6n blir suverän med sänkningssats! Är själv kort i rocken

ja en ER6 har jag funderat på. först gillade jag F när jag så den men nu är jag lite mer för N modellen :) men jag funderar på om den är för tung? ER5 väger 193kg (tjänstevikt) och det är verkligen smärtgränsen för mig, jag är rätt liten och klen (har ledvärk :/)

Beroende på budget kanske Yamaha XJ6 är nått? Den är låg :)

googlade på den och den är nog lite för tung för mig dvs 205kg läste jag och min ER5 är tjänstevikten 193kg och verkligen min smärtgräns. men ajg gillade hojen annars, såg finfin ut :) provsatt en stor 1200 yamaha FJ och nådde ner på den! men den är ju toktung :gnissla

Last edited:
Såg en sänkt R6a på blocket för inte så längesen. Tjejkörd, så antar att hon hade problem med sitthöjden. Allting går bara man vill :tummenupp

EDIT: Grattis förresten! Höll jag på att glömma av... :rolleyes:

Om jag var du , skulle man provaköra nya Suzuki Gsxr 600, mest hk och lägst vikt av alla 600cc. Kanske kan vara något för dig.

tack för tipset, vikten ser finfin ut, hojen med..fundera rpå sitthöjden som är 81cm...funderar på vad en sänkningsats kan ge...det kan funka..skriver upp den på hojlistan att kolla upp :)

Grattis till obegränsat :)

Själv är jag sjukt nöjd med min monster!
änk på att framåtlutad körställning också stjäl benlängd. Ät kort i rocken själv, men når ner med tårna alt glida ner lite på ena sidan. Vilket som går hur bra som helst. Lite planering så... ;)

Grattis till obegränsat :)

Själv är jag sjukt nöjd med min monster!
änk på att framåtlutad körställning också stjäl benlängd. Ät kort i rocken själv, men når ner med tårna alt glida ner lite på ena sidan. Vilket som går hur bra som helst. Lite planering så... ;)

tack! :) ja jag har tänkt mycket på det där med framlutad körställning och undrar om min ledvärk inkl nackvärk klarar det, måste prova :)
maken tror också att jag fixar en lite högre hoj galant som du gör.

härligt att du är nöjd med monstret. :D

Grattis till kortet!
Mitt tips är Kawas z750. Känner en tjej som har en sån och har gått runt den många ggr och blir mer och mer sugen på byte. fast då blir det en z1000 då, eftersom jag måste ta mitt testosteron i beaktande.. ;)

Bifogat

• z750.jpg
    z750.jpg
    28.3 KB · Visningar: 74
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...