sandstream71 skrev:
Vänliga tips
* Citera INTE långa texter.
* Spamma INTE
* Följ reglerna
* Obehagliga inlägg kan leda till banning * Sök efter svar innan du frågar!
* Gör ej inlägg när du är / spelar full!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream71 skrev:
sandstream71 skrev:När de INTE kommer i en målad bil och INTE har uniform på sig.
Att be civilia poliser om legitimation är väl helt okej.
OlleR skrev:Jag har för mig att polisen har rätt att fråga efter det utan "anledning"
anja skrev:jag tror faktiskt att det alltid är okej att be poliser att visa polisbrickan. och förresten räknas inte polisbricka som legitimation.
hehe, sånt är det, polargänget snackar.vågen skrev:ska nog inte ge mig in i diskussionen men det är jä*ligt kul o se hur vissa personer i vissa trådar skriver nått som: -"Asså jävla snutjävlar..." och i andra -" Jamen polisen är ju bra o ha... ibland o så...".
.
Werzion skrev:du måste ju ha körtkort/legimation när du kör ett fordon... vilket ganska automatiskt leder till att du har det när du tankar fordonet.
sen om dom även precis sett personerna köra i olagliga hastigheter innan incidenten så har dom nog allt rätt till att be om ens ID/körkort.
Förundrad JA, men jag skulle ändå hala fram körkortet, vafan jag har inget att dölja.mb skrev:Var det här så mkt att göra sak av? Tror att vi till mans skulle bli lite förundrade om vi blev tillsagda att legitimera oss medan vi stod och tankade.
Vet du inte det så har du nog inget körkortanja skrev:måste man ha körkort för att tanka ett fordon eller, fucko?
OlleR skrev:Jag har för mig att polisen har rätt att fråga efter det utan "anledning"
Det var inte frågan om att legitimera sig utan att visa körkort och det har polisen rätt att fråga om när som helst när de antar att det är du som framför fordonet. Har man inte körkort brukar det räcka med leg och har man inte det så gör de en slagning mot sina register och du får svara på ett par frågor om adress, anhöriga osv så att de vet att du är du.mb skrev:Var det här så mkt att göra sak av? Tror att vi till mans skulle bli lite förundrade om vi blev tillsagda att legitimera oss medan vi stod och tankade.
DisqoBizkit skrev:Vänliga tips
* Citera INTE långa texter.
* Spamma INTE
* Följ reglerna
* Obehagliga inlägg kan leda till banning * Sök efter svar innan du frågar!
* Gör ej inlägg när du är / spelar full!
![]()
Och du tror att dom bara skulle säga...:Förlåt att vi fråga och åka därifrån eller?NoicE skrev:HAHAHA
Lite wirre på fredagskvällskvisten är bra för hjärtat![]()
Om jag hade känt mig för att jävlas, hade jag sagt
"nej jag har inget körkort, jag körde itne"
Satt mig ner på marken och väntat tills dom gick, man får ljuga för snuten![]()
anja skrev:jag visste iofs inte att man hade nån skyldighet att visa körkort för polisen när man står och tankar.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |