Därför älskar poliser SH

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream71 skrev:

Vänliga tips
* Citera INTE långa texter.
* Spamma INTE
* Följ reglerna
* Obehagliga inlägg kan leda till banning * Sök efter svar innan du frågar!
* Gör ej inlägg när du är / spelar full!

:hihi

sandstream71 skrev:
När de INTE kommer i en målad bil och INTE har uniform på sig.

Att be civilia poliser om legitimation är väl helt okej.

jag tror faktiskt att det alltid är okej att be poliser att visa polisbrickan. och förresten räknas inte polisbricka som legitimation.

OlleR skrev:
Jag har för mig att polisen har rätt att fråga efter det utan "anledning"

varför det? man har inte ens skyldighet att ha ett leg. varför ska man behöva legitimera sig när man tankar?

edit: fråga är iofs en sak. kräva är en annan.

ska nog inte ge mig in i diskussionen men det är jä*ligt kul o se hur vissa personer i vissa trådar skriver nått som: -"Asså jävla snutjävlar..." och i andra -" Jamen polisen är ju bra o ha... ibland o så...".

Personligen tycker jag Polisen gör ett förjävla bra jobb med tanke på deras situation! Sen att trafikpolisen kan reta upp oss ibland.. jaa, det är en katt o råtta lek.

vågen skrev:
ska nog inte ge mig in i diskussionen men det är jä*ligt kul o se hur vissa personer i vissa trådar skriver nått som: -"Asså jävla snutjävlar..." och i andra -" Jamen polisen är ju bra o ha... ibland o så...".

.
hehe, sånt är det, polargänget snackar.

Var det här så mkt att göra sak av? Tror att vi till mans skulle bli lite förundrade om vi blev tillsagda att legitimera oss medan vi stod och tankade.

[quote="Anja]varför det? man har inte ens skyldighet att ha ett leg. varför ska man behöva legitimera sig när man tankar?[/quote]

du måste ju ha körtkort/legimation när du kör ett fordon... vilket ganska automatiskt leder till att du har det när du tankar fordonet.
sen om dom även precis sett personerna köra i olagliga hastigheter innan incidenten så har dom nog allt rätt till att be om ens ID/körkort.

Werzion skrev:
du måste ju ha körtkort/legimation när du kör ett fordon... vilket ganska automatiskt leder till att du har det när du tankar fordonet.
sen om dom även precis sett personerna köra i olagliga hastigheter innan incidenten så har dom nog allt rätt till att be om ens ID/körkort.

måste man ha körkort för att tanka ett fordon eller, fucko?

mb skrev:
Var det här så mkt att göra sak av? Tror att vi till mans skulle bli lite förundrade om vi blev tillsagda att legitimera oss medan vi stod och tankade.
Förundrad JA, men jag skulle ändå hala fram körkortet, vafan jag har inget att dölja.
Visst jag skulle kanske fråga varför sen.

anja skrev:
måste man ha körkort för att tanka ett fordon eller, fucko?
Vet du inte det så har du nog inget körkort :lol

Klart som korvspad att man inte behöver ha något körkort för att tanka men står man med skinställ och hjälm och tankar en hoj på bensinmacken så kanske t.o.m du kan räkna ut vem som kört.

Sen kan du lägga ner ditt "fucko" snack!

OlleR skrev:
Jag har för mig att polisen har rätt att fråga efter det utan "anledning"

Samma här, jag vill minnas att man är skyldig att visa körkortet om polisen begär det :confused:

EDIT: Blev lite upprepning av det där ser jag nu (missade några rader p.g.a. tröttheten) My mistake!

Last edited:
mb skrev:
Det var inte frågan om att legitimera sig utan att visa körkort och det har polisen rätt att fråga om när som helst när de antar att det är du som framför fordonet. Har man inte körkort brukar det räcka med leg och har man inte det så gör de en slagning mot sina register och du får svara på ett par frågor om adress, anhöriga osv så att de vet att du är du.

En annan sak som många inte verkar inse är att de finns ganska många personer som är efterlysta av olika anledningar.

Ska igentligen int säga nåt här & nu..... Men jag kan ju säga att jag tycker det e synd att poliserna får sån kritik som dom får här. En polis gör ju bara sitt jobb.... & om man e en "snorunge" som e i trots åldern & vägrar visa kortet... Varför ska man trilskas med snuten ?... Dom gör ju sina jobb bara.

DisqoBizkit skrev:
Vänliga tips
* Citera INTE långa texter.
* Spamma INTE
* Följ reglerna
* Obehagliga inlägg kan leda till banning * Sök efter svar innan du frågar!
* Gör ej inlägg när du är / spelar full!

:hihi

HAHAHA :lol

Lite wirre på fredagskvällskvisten är bra för hjärtat :yoparty

Om jag hade känt mig för att jävlas, hade jag sagt
"nej jag har inget körkort, jag körde itne"
Satt mig ner på marken och väntat tills dom gick, man får ljuga för snuten :lol

NoicE skrev:
HAHAHA :lol

Lite wirre på fredagskvällskvisten är bra för hjärtat :yoparty

Om jag hade känt mig för att jävlas, hade jag sagt
"nej jag har inget körkort, jag körde itne"
Satt mig ner på marken och väntat tills dom gick, man får ljuga för snuten :lol
Och du tror att dom bara skulle säga...:Förlåt att vi fråga och åka därifrån eller? :) :) :)

De ända som var dumt var att han inte reagerade direkt men vänd på de.. HUR många kör med öronproppar ???
om han hade dem i o stod o tanka.. och någon säger hej..
hmmm HMMMMM HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Döm inte lammet efter ullen...
Jag önskar att jag hade varit så jävla ortevlig mot två poliser här i staffanstorp och för den delen had ejag inte stannat förren de kört om o visa stopp eller polis skylten,..

Däremot så önskar jag att en annan polis hade fått bättre o snabbare bemötande av mig när jag hade stereon hög och inte hitta rutans knapp..
För han va trevlig

anja skrev:
jag visste iofs inte att man hade nån skyldighet att visa körkort för polisen när man står och tankar.

Skyldighet.

Hur svårt är det att visa sitt körkort och fråga vad det gäller om ?!

"Jag är inte skyldig att göra det". Smaka på orden bara...

Fy fan vilket otacksamt jobb. Snuten borde :machinegu

Last edited:
Nä Nu ska jag fan också skriva lite!!

Måste bara fråga alla som ska ge moralpredikan här hela tiden? uppför ni er likadant på stan när ni ser något ni inte har samma åsikt om?

självklart ska man ifrågasätta tusse varje gång han försöker kommunisera...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2