Där satt den!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Mikas första seger! Och nog var det både sladdar och bakhjulsåkning och en highsider under rejset, som dessutom var riktigt tätt. Visst är 125-racing intressant. :brynad Mikas seger visar ju också att det som nordbo går att få styrning i ett bra team, få spons och vinna race. Dessutom leder han VM just nu!!!

Jag ska gifta mig med honom när han blir stor...

Är det någon som vill diskutera 125, så varsågod...

Macho Woman skrev:
Mikas första seger! Och nog var det både sladdar och bakhjulsåkning och en highsider under rejset, som dessutom var riktigt tätt. Visst är 125-racing intressant. :brynad Mikas seger visar ju också att det som nordbo går att få styrning i ett bra team, få spons och vinna race. Dessutom leder han VM just nu!!!

Jag ska gifta mig med honom när han blir stor...

Är det någon som vill diskutera 125, så varsågod...

Det är bara att hålla tummarna för att han bara är den förste på mycket länge i raden av stjärnor från norden. Vore guld att få se Niko, Ullis och Gull för att nämna tre göra honom sällskap i 125-VM klubben! :)

Kul också att se Hector Faubel köra såpass bra, honom har ju Watz tampats med när han körde i 250 och han har haft några riktigt slitiga hundår i 250. 125:an verkar passa som handen i handsken dock.

Fina fisken!

Har inte haft möjlghet att de reijset än... men skit skönt när jag läste det nu på nätet. Lugn å sympatisk kille, väl värd all framgång! Snyggt jobbat! :cpparty

Måste säga att 125 rejset idag var den bästa rejsingen i år, lätt! Redan på 3dje varvet låg de 4-5 st i en klunga och pytte placeringar som om deras absolut sista race! Helt underbart! Och vilken GRYM omkörning nån (minns ej vem) gjorde i klungan, i den trånga chikanen i början av rejset...haha både jag å farsan stortjöt i soffan :D
Avslutningen kunde ju inte bli mer dramatisk heller..fantastiskt!

Moto GP var rena rama sömnpillret i jämnförelse :)

Strider skrev:
Kan han inte skippa mopparna och köra MotoGP direkt? Shakey behöver en teamkollega.

Jag vill se Kallio på sin moppe och du på din R1:a rejsa runt någon bana i Sverige! :tungan

skoteridioten skrev:
Måste säga att 125 rejset idag var den bästa rejsingen i år, lätt! Redan på 3dje varvet låg de 4-5 st i en klunga och pytte placeringar som om deras absolut sista race! Helt underbart! Och vilken GRYM omkörning nån (minns ej vem) gjorde i klungan, i den trånga chikanen i början av rejset...haha både jag å farsan stortjöt i soffan :D
Avslutningen kunde ju inte bli mer dramatisk heller..fantastiskt!

Moto GP var rena rama sömnpillret i jämnförelse :)

Håller med, 125 rejs ska man inte underskatta, händer väldigt mycket saker där hela tiden. Det var riktigt bra race idag, hoppas det blir mer sånt :tummenupp .

Har ju sett 125 de tävlingar som gått i år å är nog bokad framför TVn i soffan under 125 resten av året också. Men 250 får vila ett tag, känns fortfarande som något mellanting där det är ganska segt.

Kanonroligt lopp. Finns bara ett ord till Kallio´s motståndare. "Ägd".

Ahhhhh :tummenupp
Känns ganska bra att vara finne just nu. Å inte mindre roligt att det är en namne som gjort någe förjävla bra ifrån sig.

Hurra för Mika!!!!!!!!! :yoparty

/Mika - lastu

Strider skrev:
Nix, hellre delta i elitserien än att vinna i division 7.

Håller med!fattar inte att dem tar upp dyr tvtid och sänder "mopperacing"
125 o 250.vem fan vill se folk som inte kan bestämma sig vem som skall vinna
racet.måste dem hålla på och köra om i kurver och trötta ut folk framför tv'n
med att ständigt byta ledare när man kan visa två hojar i taget i 30 min så man hänger med,fan i dag startade en kille från 12:e plats och vann racet.
finns det ingen ordning!och så envisas dem att bromsa efter 100 skylten eller
bara växla ned och hålla full gas genom kurvan.riktiga busar!nää fan racing måsta vara en stor hoj som toppar över 300 (för livet börjar väl där)sen ska man bromsa runt 200 skylten så man inte åker ut i gruset och repar lacken eller tillochmed riskera att glida av och skrämma skiten ur tv tittarna,nää lungt och fint genom böjjen och sen acca (vill jag veta hur snabb en hoj är tittar jag på 0-200 tiden) (det är nästan toppfarten på en 125:a).nej nej och nej!!!hellre "elitserien" där vet man vem som går till final,kanske två lag till kan skrälla men man hänger ju med.ibland skapar dem intriger mellan två "lag"
för att höjja spänningen i "matchen" och vi tittare blir som tokiga i tv soffan.
nä,bort med mopparna från tv'n så inte fler ungar börjar gilla det dem kallar för racing.

nIKOLa skrev:
.

Instämmer har aldrig sett ett 125 race och sist jag såg ett 250 så körde Rossi, knäpper alltid på burken lagom till motogp då jag tycker att dom små klasserna är föga roligare än reklamen att titta på?

nIKOLa skrev:
med att ständigt byta ledare när man kan visa två hojar i taget i 30 min så man hänger med,fan i dag startade en kille från 12:e plats och vann racet.
bara växla ned och hålla full gas genom kurvan.riktiga busar!nää fan racing måsta vara en stor hoj som toppar över 300 (för livet börjar väl där)sen ska man bromsa runt 200 skylten så man inte åker ut i gruset och repar lacken eller tillochmed riskera att glida av och skrämma skiten ur tv tittarna,nää lungt och fint genom böjjen och sen acca (vill jag veta hur snabb en hoj är tittar jag på 0-200 tiden) (det är nästan toppfarten på en 125:a).nej nej och nej!!!hellre "elitserien" där vet man vem som går till final,kanske två lag till kan skrälla men man hänger ju med.ibland skapar dem intriger mellan två "lag"
för att höjja spänningen i "matchen" och vi tittare blir som tokiga i tv soffan.
nä,bort med mopparna från tv'n så inte fler ungar börjar gilla det dem kallar för racing.
Klockren tolkning :rofl

nIKOLa skrev:

Själv ser jag 125, 250 och MotoGp... All mc racing är kul att titta på!

Skall jag köra hoj däremot tycker jag det är mkt roligare med mer motorvolym och hk än en 125:a....

Salig skrev:
Själv ser jag 125, 250 och MotoGp... All mc racing är kul att titta på!

Skall jag köra hoj däremot tycker jag det är mkt roligare med mer motorvolym och hk än en 125:a....
Det är skillnad på att "köra hoj" och att "köra racing"

på bana är nog en racer bland det roligaste man kan sitta på..

kajlyl skrev:
Det är skillnad på att "köra hoj" och att "köra racing"

på bana är nog en racer bland det roligaste man kan sitta på..

Håller med helt att man har roligare på en racehoj på bana än en vanlig hoj.

Men skall man köra själv, föredrar man en större hoj än 125cc oavsett om det är en racehoj eller ej... Alla gillar väl mer hk?

Last edited:
Hightuned skrev:
Instämmer har aldrig sett ett 125 race och sist jag såg ett 250 så körde Rossi, knäpper alltid på burken lagom till motogp då jag tycker att dom små klasserna är föga roligare än reklamen att titta på?

Som jag sa. Dagens Moto GP var ett sömnpiller i jämnförelse med 125! Det är dagens sanning :fakta

Hyvvä Mika!
Fan vad kul att han lyckades vinna. Surt som tusan att man missade racen.

De som dissar 125 nu kommer om fem år sitta och diskutera vem som är bästa MotoGpföraren av Dovizioso, Luthi, Pedrosa etc.

Back