Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fast de kunde väl ha sagt att de inte vet ett skit om att surra hoj på släp och bett kunden att dra åt helvete (de har ju sålt hojen och fått betalat...) ? När jag köpte min 1098 och mitt Monster RS så hade firman surrat riktigt jävla bra. De tog sig tid och var verkligen engagerade så att det skulle bli bra. Det trots att jag redan hostat upp typ 400 papp för dessa två..så då kunde de ju bett mig att fara åt helvete.
Kunden ÄR kung speciellt i sådana tider. De säljare som inte fattar det kommer att försvinna. Det är bara att inse det. Säljare SKA ha viss kompetens kring hojar och surrning av hoj tillhör väl fan grundkompetensen. Väldigt få kunder kan det.
Fast frakta hoj utan försäkring ? Näää...
Hojen är försäkrad med halvförsäkring pga helförsäkring kostar runt 28-66 tusen, tyvär så täcker inte halvförsäkringen det som hände.
/// Palija
Om du har helförsäkring på bilen så ska det täcka det eftersom att släpet alltid går på bilens försäkring.
Mcn är ett registrerat fordon och täcks inte av bilens försäkring.
Kanske en sån här är att tänka på till nästa gång man fraktar mc
http://www.blocket.se/vi/20186141.htm?ca=18_s
Jag har inte läst hela tråden men sett en del konstiga tips. Så här gör alla som brukar lasta hojar och köra långt.
Steg ett: Köp en sån grejsimojs som man sätter över styrhalvorna. 350- 400 kr.
2: Se till att framhjulet tar stopp mot något framåt.
3. Dra spännbanden utåt sidorna framåt.
4. Spänn hårt men kom ihåg att för hårt pajjar packboxarna.
5. Vill man vara tog säker drar man ett band genom bakhjulet och dra åt utan att "sträcka" ut hojen.
Alla andra metoder är sämre. Ett "cykelställ" för framhjulet är bra men inte nödvändigt.
Jag har inte läst hela tråden men sett en del konstiga tips. Så här gör alla som brukar lasta hojar och köra långt.
Steg ett: Köp en sån grejsimojs som man sätter över styrhalvorna. 350- 400 kr.
2: Se till att framhjulet tar stopp mot något framåt.
3. Dra spännbanden utåt sidorna framåt.
4. Spänn hårt men kom ihåg att för hårt pajjar packboxarna.
5. Vill man vara tog säker drar man ett band genom bakhjulet och dra åt utan att "sträcka" ut hojen.
Alla andra metoder är sämre. Ett "cykelställ" för framhjulet är bra men inte nödvändigt.
![]() |
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
![]() |
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
![]() |
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
![]() |
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
![]() |
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |