Dämparinställning på Gixxer

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Funderar över en sak... :confused:

I handboken visar det ju att när man justerar på skruvarna för stötdämpningen t.ex. i övre ändan av framgaffeln (läs: vid styret) så kan man använda som hjälpmedel två punkter som är instansade! :fakta En på skruven, å en på ytan skuven sitter i. Så, om man vrider på skruven så dessa är mot varann så vet man att man är i ett visst läge å kan utgå ifrån detta för att justera... :tummenupp ...visst, om man hade två punkter!!!! Ja har iaf bara en på skruven å inget å jämföra med... :mad:
å så verkar de vara på många andra hojar ja kollat på även...

Undrar bara om någon har något svar på varför det är såhär???

Å, JA, ja vet att man kan utgå från bottenlägen oxå å egentligen inte behöver dessa märken, d e inte d som är problemet... :cool:

Re: På min ser det ut så här

fastwheeler skrev:
(jätte snygg bild)

Du var mig en observant jävel :fakta , å de va visst en FIN bild! :tummenupp Sprang genast ut å kollade, å vad ja inte hade märkt tidigare var den "triangelformade indikeringen" mitt på den böjda pilen... :eek: De e ju klart de e den man ska jämföra med, har bara inte märkt den förr (den e inte direkt stor) Så, JÄTTETACK för en fin bild!!! :squid

Självklart ställer man upp och ritar snygga och utförliga bilder när det behövs :crash

Ska jag vara ärlig så tog det ett tag innan jag hittade dem trianglarna själv, för dom är verkligen inte stora :fakta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman