Däckval slicks?

Vad är det för skillnad på conti mönstrat å slicks då, är det inte slicks med mönster bara???

Det skiljer lite på profilen mellan Conti mönstrat och slicks.

Mönstrat: 190-55-17
Slicks: 190-60-17

Förstår att slickset blir lite spetsigare, men vad gör den skillnaden?
 
Det skiljer lite på profilen mellan Conti mönstrat och slicks.

Mönstrat: 190-55-17
Slicks: 190-60-17

Förstår att slickset blir lite spetsigare, men vad gör den skillnaden?

Inte mycket förmodligen. Ev får du lov att byta drevning. Den spetsigare blir även lite mera snabbstyrd, men lite känsligare för inställningar (mycket små skillnader)
 
Man är ju grymt sugen på att testa Conti slicksen nu när dom säljs för för 2550:- setet....

Soft fram å Medium bak både väl funka:confused:
Är det nån som har kört den kombinationen med Conti slicks???
 
Man är ju grymt sugen på att testa Conti slicksen nu när dom säljs för för 2550:- setet....

Soft fram å Medium bak både väl funka:confused:
Är det nån som har kört den kombinationen med Conti slicks???

Var hittar man dom för 2550:-?
 
Någon som vet om det funkar bra att vända på dom mönstrade contidäcken eller blir greppet mycket sämre?
 
Lånar tråden lite, med en fråga om mönstrade racedäck.
Jag undrar lite om Dunlop D211GP.
Finns det någon som hunnit testa dessa och kan berätta lite om dem?
Vad jag sett så finns det inget 180 bakdäck, utan storlekarna är:

120/70/17
190/55/17
200/55/17

Betyder det att dessa däck är till för 1000cc hojar, eller kan jag ha ett 190 däck på min 600?
Blir den väldigt trögstyrd i så fall? Borde jag istället välja ett 180-slicks?

Skall användas för bandagar och race.
 
Lånar tråden lite, med en fråga om mönstrade racedäck.
Jag undrar lite om Dunlop D211GP.
Finns det någon som hunnit testa dessa och kan berätta lite om dem?
Vad jag sett så finns det inget 180 bakdäck, utan storlekarna är:

120/70/17
190/55/17
200/55/17

Betyder det att dessa däck är till för 1000cc hojar, eller kan jag ha ett 190 däck på min 600?
Blir den väldigt trögstyrd i så fall? Borde jag istället välja ett 180-slicks?

Skall användas för bandagar och race.

jag körde med 190 på min CBR 600 RR utan problem men tyckte det svängde bättre med 180 iaf.Men det fick iaf plats
 
Tänkte köra SMet på Anderstorp i augusti. Har tänkt köra Metzeler K2 fram och Conti endurance bak. Funkar detta tror ni? Hoppas kunna köra på minst 46or. Klarar jag mig med ett set eller behöver jag fler? Jag har redan 1 set med K2/endurance kombinationen men skall jag satsa på ett likadant eller skall jag gå ner i hårdhet (K1/medium)?

Anledningen till Metzeler fram och Conti bak är att jag fått bra pris på just den kombinationen.

Om däcken kan hålla hela helgen så är det ett plus men det är viktigare att greppet finns där.
 
Dax för nya ostar att harva runt på.
Såg att Metzeler säljer compK förutom K1/K2. Ska vara fler mil men lite mindre grepp.

Någon som testat dessa? Mest nyfiken på hur dom beter sig när det släpper.
Fast alla åsikter om dom är välkomna :tummenupp
 
Tänkte köra SMet på Anderstorp i augusti. Har tänkt köra Metzeler K2 fram och Conti endurance bak. Funkar detta tror ni? Hoppas kunna köra på minst 46or. Klarar jag mig med ett set eller behöver jag fler? Jag har redan 1 set med K2/endurance kombinationen men skall jag satsa på ett likadant eller skall jag gå ner i hårdhet (K1/medium)?

Anledningen till Metzeler fram och Conti bak är att jag fått bra pris på just den kombinationen.

Om däcken kan hålla hela helgen så är det ett plus men det är viktigare att greppet finns där.

Har du inte testat ett dunlop fram så gör det. Hur dyrt det än må vara så har det bästa ekonomin och bästa vartiderna. De går nästan inte att köra slut på. Du kan få ett beggat av mig och testa. Tycker du att det är bra kan du betala det du tycker det är värt.

Märker ingen skillnad från nytt och beggat sys knappt någon skillna heller.VIll du ha ett grymt backdäck som håller välidgt länge med oförändrat grepp kan jag tipsa om 6838.

Efter 3h körning på falken under erf körde jag fortfarande låga 47 tider. dvs samma tider som jag kom ner på med contis softdäck bak under sprint race.
 
Last edited:
Här kommer en nykomling gällande slicks.

Jag har tagit steget nu o köpt banhoj o ska ta licens.
Nu e frågan vilka slicks jag ska ta hojen e en gsxr 750 och e inte den snabbaste. Har däckvärmare men fjädringen vet i tusan hur den e
Har 2 st jag funderar på:continental slicks med end bak o med fram eller så e det pirelli pro slicks.
E det rätt däck för en amatör. Har suttit o kollat en massa trådar här nu på sporthoj
 
Här kommer en nykomling gällande slicks.

Jag har tagit steget nu o köpt banhoj o ska ta licens.
Nu e frågan vilka slicks jag ska ta hojen e en gsxr 750 och e inte den snabbaste. Har däckvärmare men fjädringen vet i tusan hur den e
Har 2 st jag funderar på:continental slicks med end bak o med fram eller så e det pirelli pro slicks.
E det rätt däck för en amatör. Har suttit o kollat en massa trådar här nu på sporthoj

Ingen som har några tips.

Pratade med dom på greven nu o de rek pirelli slicksen.

Så det blir antagligen dom
 
Jag skulle leta beg. däck istället.
Nya däck är ju Iofs. en jefla boost för självförtroendet (iaf. för mig). Men ett eller två pass och dom ser likadana ut som de beggade man köper för 1/3 av priset..
 
Jag skulle leta beg. däck istället.
Nya däck är ju Iofs. en jefla boost för självförtroendet (iaf. för mig). Men ett eller två pass och dom ser likadana ut som de beggade man köper för 1/3 av priset..

Blev ett par nya pirelli pro.

Ang att köpa beg däck så kan man kanske gör det sen när man provat på lite.

Men varför säljer man sådana däck en del e ju knappt körda ser det ut som.
 
Men varför säljer man sådana däck en del e ju knappt körda ser det ut som.
För att greppet blir sämre efter varje heat cycle. Alla som tävlar kör på så nya däck de har råd med. De snabbaste kanske 15-20 minuter = 1 pass. Amatörer som jag kör kanske 4-5 pass eller mer innan vi byter.
 
Back
Top