Däckvärmare i Sthlm området

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vart kan man få tag på bra och hälst billiga däckvärmare i Stockholms området? Vilket märke/modell är att föredra samt pris på dessa?
/Fredrik

Osså har du såklart RoLLERs, men vi har inga på lager. Ring om du undrar nåt.

Har kollat runt lite på nätet nu och sett att det finns lite att välja på om man säger så. De flesta värmarna verkar värma till ca 80 grader och dra 800 watt. Men sen finns det vissa som värmer till ca 95 grader och drar 1200 watt, dessa ligger högre i pris. Vilka ska man välja? vilket är bäst 80 eller 95 grader?

Jag testade mina nya värmare från NGC-RACING i går på Anderstorp och de var riktigt bra. Bra kvalité på tyg och kardborre samt skönt att kunna ange själv och hela tiden se däckens temperatur :)

Jag testade mina nya värmare från NGC-RACING i går på Anderstorp och de var riktigt bra. Bra kvalité på tyg och kardborre samt skönt att kunna ange själv och hela tiden se däckens temperatur :)

De såg fina ut. Hur många watt är de på? tog de lång tid för dem att värma upp däcken till 90 grader?

De såg fina ut. Hur många watt är de på? tog de lång tid för dem att värma upp däcken till 90 grader?
Har dem inte här, ligger i garaget, så jag vet inte hur många watt de är på men det kan säkert Bingo eller Hannez svara på.
Värmde bara mina däck till 70 grader och tänkte inte så mycket på om det tog tid eller inte eftersom de alltid hade rätt temperatur varje gång jag skulle ut och köra.

925 watt är de på. 500 på bakvärmarn och 425 på främre.

Man kan inte ange vilken tid det tar att värma upp dem till ett visst gradantal eftersom det helt beror på hur varma de är från början. Det är skillnad på att värma dem en stekhet dag i början på augusti, när luften dallrar i solhettan, och en svinkall aprildag med duggregn och snålblåst. De är genomvarma, till skillnad från bara varma på ytan, när ekerfälgarna känns varma. Det kan ta allt från 30 min till över en timme. Vind har en starkt avkylande effekt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...