Däcktrycksövervakning

Däckrycksensor har jag på bilen, inte imponerad. Varnar i onödan.
Har åkt hoj i 50år utan däcktrycksensor. När jag fick in 12cm fransk träskruv i
bakdäcket behövdes ingen sensor:huvet
Jag åker också hojar utan däcktryckssensorer (och även med), men ser inte nackdelen att ha dom. :va
Funkar det dåligt, som det tydligen gör på din bil, då är det självklart irriterande, men min upplevelse är odelat positiv i det här fallet.

På bilsidan tror jag faktiskt att det har bidragit till att fler tänker på däcktrycket, och "tvingas" att köra med rätt däcktryck.
Men det är bara vad jag tror, utifrån min umgängeskrets.

Jag åker också hojar utan däcktryckssensorer (och även med), men ser inte nackdelen att ha dom. :va
Funkar det dåligt, som det tydligen gör på din bil, då är det självklart irriterande, men min upplevelse är odelat positiv i det här fallet.

På bilsidan tror jag faktiskt att det har bidragit till att fler tänker på däcktrycket, och "tvingas" att köra med rätt däcktryck.
Men det är bara vad jag tror, utifrån min umgängeskrets.

På kurser brukar jag ställa frågan ”vilket däcktryck hade du i morse när du åkte hemifrån?”. De som har sensorer kan oftast svara på frågan. De utan sensorer kan oftast inte svara på frågan.

På en hoj är det ju väldigt bra att veta däckstrycket ungefär hela tiden eftersom såväl väghållning som bromsförmåga hänger helt på de där 5cm2 kontaktytorna mot vägen.

På en avrostning kom en kille en gång som inte kollat trycket sedan hösten innan. Han hade 0,6 kilo i bägge däcken. Märkte inget då han kört försiktigt till banan och hade inget att jämföra med…

På en bil handlar det mest om bränsleförbrukning men på en hoj kan ju livet hänga på att man har rätt tryck i däcken.

Med vänlig hälsning,

Funkar sånt här på andra hojar än BMW? (Obs skämt.) Men BMW-ägare verkar leva efter devisen mest prylar på sin MC vinner.

BMW-ägare HAR redan flest prylar… andra behöver köpa till allting.

Med vänlig hälsning,
Inte sjutton har de fått prylarna på köpet. Det finns väl ingen som tar lika mycket för utrustning som BMW? Grundpriset är som på andra märken. Sen kommer paketen...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park