Har precis lagt på Mezeler Racetec K2 (mönstrade) på hojen men hittar ingen info om vad det ska vara för däcktryck för bana resp. gata.
Har tidigare bara kört med gatdäck/touringdäck och då har det alltid funnits rekommenderat däcktryck på tillverkarens hemsida. Tyvärr märkte jag att touringdäck på denna hojen inte fungerade så bra på bana.
Killen som lade på däcken till mig rekommenderade 2,5bar både fram och bak till gata och 2,0 fram och bak till bana. Men jag tycker 2bar verkar lite.
Fortfarande glad nybörjare på bana så därför undrar jag, vad ska det vara för däcktryck vid en bkk körning med smc?
Tack på förhand, Jesper
Har tidigare bara kört med gatdäck/touringdäck och då har det alltid funnits rekommenderat däcktryck på tillverkarens hemsida. Tyvärr märkte jag att touringdäck på denna hojen inte fungerade så bra på bana.
Killen som lade på däcken till mig rekommenderade 2,5bar både fram och bak till gata och 2,0 fram och bak till bana. Men jag tycker 2bar verkar lite.

Fortfarande glad nybörjare på bana så därför undrar jag, vad ska det vara för däcktryck vid en bkk körning med smc?
Tack på förhand, Jesper

