Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:Det är ett extra sportigt däck.
Runken skrev:Är det det motsvarande rennsport?
Ninjaboy skrev:Någon som vet något om Dunlop 218J som sitter original på min hoj? De blir varma av vanlig mesig gatåkning och när jag var på bana så var gummit fraggat trots att jag knappt har styrfart i kurvorna. Jag har 2.5 bar fram och 2.9 bak enligt instruktionsboken.
Ninjaboy skrev:Någon som vet något om Dunlop 218J som sitter original på min hoj? De blir varma av vanlig mesig gatåkning och när jag var på bana så var gummit fraggat trots att jag knappt har styrfart i kurvorna. Jag har 2.5 bar fram och 2.9 bak enligt instruktionsboken.
Någon som vet något om dem däcken? De ska vara en vidareutveckling av 208rna möjligtvis skräddarsydda till 10:an men det är jag inte säker på.
soppatorsken skrev:Till att börja med så sänk trycket en hel del både fram och bak. Det minskar sitaget en smula tror jag.
Runken skrev:Mindre tryck är det lika med mer kontaktyta? Mindre tryck däcket blir snabbare varmt har jag för mig, borde resultera i mer slitage...?
vet inte , jag bara spånar.
Zeb_Macahan skrev:Inte en aning om vad det är för däck, det finns inte ens med på dunlops hemsida... Kanske något däck för kawa bara.
Zeb_Macahan skrev:Det är nog ingen vidareutveckling av 208, då detta är relativt nytt.
Zeb_Macahan skrev:Motsvarar det D208 eller D208 GP?
Zeb Macahan skrev:Förresten, att däcken "fraggar" sig kan tyda än mer på att dina dämpare står helt fel. Var det du som körde grön grupp på sviestad med hojen? Ta tillfället i akt och prata med en instruktör om problemet vid nästa körning!
Men får inte de flesta gummirester vid hård körning, är inte det normalt? Såg coolt ut i alla fall.
Zeb Macahan skrev:kommer du på onsdag så morsa. Jag är klädd i röd/vitt/svart ställ som synes på min avatar...
tycon1 skrev:(fråga utöver min hojj)
Mitt bakdäck börjar plattas till i mitten, för högt eller lågt tryck?![]()
Ninjaboy skrev:Jag var inne på fjädringen med en annan också. Enligt instruktionsboken är den inställd för sportig körning med förare av min vikt men tidningarna har sagt att den är hårt fjädrad för snabb banåkning men för hårt för gata. Kan det vara att min patetiska kurvhastighet gör att fjädringen är för hård för mig? Ska jag ha mindre komp för bättre följsamhet?
Zeb_Macahan skrev:Du kör för mycket rakt fram. Prova att svänga mer.
//jaG
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!