Däckstryck när man stuntar?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Har börjat köra lite mer bakhjul med XT:n men det kan ibland vara lite problem att hålla sig på en rak linje. Har funderingar på att det kanske har att göra med att det inte brukar gå direkt fort så man har väll ingen rörelse energi att tala om. Har set att vissa som stuntar verkar ha ganska lite luft i bakdäcket. För er som vet, underlättar det mycket? Vad för tryck brukar ni ha? Och om någon har andra knep så hade det varit kul at veta :)
 
bebbe skrev:
Har börjat köra lite mer bakhjul med XT:n men det kan ibland vara lite problem att hålla sig på en rak linje. Har funderingar på att det kanske har att göra med att det inte brukar gå direkt fort så man har väll ingen rörelse energi att tala om. Har set att vissa som stuntar verkar ha ganska lite luft i bakdäcket. För er som vet, underlättar det mycket? Vad för tryck brukar ni ha? Och om någon har andra knep så hade det varit kul at veta :)

träning, träning. ju duktigare du blir ju mindre inverkan har småsaker som lufttryck. jag kör med 1,5 kilo bak på ett 200 däck. stabilt som berget och ändå så funkar det att köra hyfsat på gatan. skulle dock inte våga pressa men å andra sidan har jag 20 kuggar upp bak så hojen är ju inte snabb :yoparty
 
GIXxXER skrev:
träning, träning. ju duktigare du blir ju mindre inverkan har småsaker som lufttryck. jag kör med 1,5 kilo bak på ett 200 däck. stabilt som berget och ändå så funkar det att köra hyfsat på gatan. skulle dock inte våga pressa men å andra sidan har jag 20 kuggar upp bak så hojen är ju inte snabb :yoparty

Kul med ett svar :) Tror jag skall prova ta ut luft till 1,5 (kör med 2,3 nu). Skall även dreva ner den 1 kugg fram. Så som det är nu så är det lite svårt att ta upp den på trean. Hade varit kul att kunna det när man står upp och kör :banana Kan visseligen tänka mig att det går men som du skrev tidigare. MER TRÄNING :tungan
 
bebbe skrev:
Kul med ett svar :) Tror jag skall prova ta ut luft till 1,5 (kör med 2,3 nu). Skall även dreva ner den 1 kugg fram. Så som det är nu så är det lite svårt att ta upp den på trean. Hade varit kul att kunna det när man står upp och kör :banana Kan visseligen tänka mig att det går men som du skrev tidigare. MER TRÄNING :tungan

nu var det visseligen en XT, har ingen aning hur denna hojen kommer att reagera med det lufttrycket. kolla noga så att inte däcksidan kollapsar
 
GIXxXER skrev:
nu var det visseligen en XT, har ingen aning hur denna hojen kommer att reagera med det lufttrycket. kolla noga så att inte däcksidan kollapsar

Får kanske prova mig fram. Det sitter motardhjul på. Bredden bak är 160 (kommer inte ihåg vilken profil dock :va ). Men som sagt, jag får väll prova mig fram :)
 
bebbe skrev:
Får kanske prova mig fram. Det sitter motardhjul på. Bredden bak är 160 (kommer inte ihåg vilken profil dock :va ). Men som sagt, jag får väll prova mig fram :)

Trial and error...

bästa sättet att lära sig på.
 
Jag brukar köra 2kg+ på gatan, ska man vara lite seriösare så pyser jag lite, till 1,5 typ. För lite så blir det bara svårare har jag kommit fram till.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top