Däcksparkare, mailkompisar & testpiloter…

När jag sålde min SV650 i vintras fick jag säker 50 mail, och bytesförslag med allt mellan himmel och jord.. helt sjuka förslag. Sedan var det flera som verkade vilja vara just brevvänner. 30 mail typ med alla möjliga frågor .. och inte fan kom de o tittade på hojjen ändå. Mailen spårade ur och handlade om helt annat efter ett tag =P
Om jag säljer min Blade jag har så blir det ingen provkörning innan jag har pengar i handen och krashad hoj = köpt hoj. Känner en som blivit blås på det sättet.

Har viss förståelse för vissa saker som skrivs, men andra är som ni nämner riktigt lustiga egentligen =)

har inte hajjat "pengar i handen" ....

hade däremot börjat undra både en å två gånger om min köpare dök upp med en ica kasse med femhundringar .... eller menar ni hojjar i 5 tusenkronors klassen , det är väll rimligt å ha "kontant" ... men 70-80 tusen ... vem faaaan har sånna pengar kontant idag år 2013 förutom kriminella eller svartjobbare

Länets smart mc har bara helförsäkring när ägaren kör exempelvis i övrigt gäller bara trafik.... Jag tillhör dom som kräver köpesumman i handen när nån ska provköra rätt eller fel, jag anser att ska du köpa hojen och det bara är provkörningen kvar har du ju med dig pengar till den, vill personen i fråga betala med banköverföring så blir det värre men har dom postväxel eller kontater vill jag hålla i dom i allafall..

Ska köparen lita mer på dig än tvärtom:confused: Vad är det som säger att du inte behåller pengarna? får man kvitto av dig?

Nä men kommer du till mig o vill köpa min hoj så står jag ju i mitt hus med min familj så jag kommer ju inte försvinna med pengar lika lätt som en ev provkörare försvinner medhojjen..? Men det är inget måste att köpa min hoj !

Generellt fungerar det förmodligen bäst att vara trevlig och tillmötesgående som säljare.
Att ställa en massa krav på en spekulant resulterar förmodligen bara i att hojen blir svårare att sälja.
Det är köparens marknad, ALLTID!!!
Om man är ute efter en hyfsat vanlig MC så är det ju inte så att det saknas objekt på marknaden, så varför skulle jag som spekulant välja att kontakta en säljare som redan i annonsen fräser ifrån om att man minsann inte ska komma och sparka däck eller för den delen tro att man får testa objektet om man inte hostar upp en massa pengar innan?

Kanske det är ett annat läge om man ska sälja en raritet eller en supersporthoj.

Härligt med ännu en säsong med samma gamla annonsklyschor! :rofl

Nu startade tråden 2012 och levde relativt aktivt till hojsäsongens början 2013. Nu är vi långt in på 2014 om du missat det. Så vad är det som är så jävla härligt, det finns inte en klyscha öht i den tråden som är yngre än 15 månader? Hur fan hittade du tråden öht?

Tack för trådlyftet, jag hade missat denna. Skön läsning ju.

Själv har jag tröttnat på att sälja privat. Hojarna bytts in på firma när det är dags.

Nu efter att ha sålt ca 10 bilar och 10 mc under åren och mailat och pratat med hundratals tror jag att jag fått min första mailkompis....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman