Däckslitaget på mina Power GP

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Tja.
Kört bana med mina power Gp, väldigt trevligt fäste och feedback från dem tyckte jag.

fråga bara lite om slitaget. Se bilder
Hänget är rätt inställt, fjädring fungerar bra för min vikt.
Kört på michelins rek däcktryck hela dagen 1,9 bak och 2,1 fram (kall tryck)

man kan se tydligt en lite nergrävd linje som fingret passar i, som är likadan runt hela bakdäcket, är de gummiblandningen man kan tänka sig göra detta, och alla små ”musbajs”bollar
5D27685E-A959-42C1-926C-B31B55752415.jpegE87F91CB-945E-4C6A-9009-F156EC0DCD9E.jpeg

Slitaget ser jättefint ut, snyggt "jaffamönster" och musbollarna är normala, bara gummi som rullas av och fastnar på den kallaste delen av däcket.
Just den där gropen kan bero på att du går ganska hårt på gasen vid mycket nedlägg, fick det ofta på 1000 kubikaren men då lite högre upp och ett bredare "spår". Jag ändrade min körstil en aning och jobbade med att slå av tidigare med en mjukare broms, vilket ökade ingångsfarten.
Eftersom ingångsfarten ökade så behövde jag inte vara lika aggressiv med gaspådraget som kunde ske mjukare och då försvann mitt "spår" på däcket... resultatet blev att jag kunde komma igenom kurvan snabbare, med mindre slitage på däcket :)

Slitaget ser jättefint ut, snyggt "jaffamönster" och musbollarna är normala, bara gummi som rullas av och fastnar på den kallaste delen av däcket.
Just den där gropen kan bero på att du går ganska hårt på gasen vid mycket nedlägg, fick det ofta på 1000 kubikaren men då lite högre upp och ett bredare "spår". Jag ändrade min körstil en aning och jobbade med att slå av tidigare med en mjukare broms, vilket ökade ingångsfarten.
Eftersom ingångsfarten ökade så behövde jag inte vara lika aggressiv med gaspådraget som kunde ske mjukare och då försvann mitt "spår" på däcket... resultatet blev att jag kunde komma igenom kurvan snabbare, med mindre slitage på däcket :)
Okej :) ?
Tack då vet jag :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back