"Gurra"
Ny medlem
Hej!
Någon som vet hur gummiblandningen i däcket påverkas när man sliter ner däcket till mönstret är borta? Jag har vänner som byter däck när däcken har några mm kvar i mönsterdjup. Varför byta så fort mönstret börjar bli utslitet? Man behöver ju inte köra in på corden men att köra bort 50% av mönstret på sidorna borde vara ok? Jag kör mest bana och är förstådd med trafiklagarna ang. min mönsterdjup. Tar det längre tid att få upp värmen på använda däck? Någon som provat åka på begagnat slicks? Funderar på att köpa ett och testa, om det inte är svårjobbat?
Någon som vet?
Någon som vet hur gummiblandningen i däcket påverkas när man sliter ner däcket till mönstret är borta? Jag har vänner som byter däck när däcken har några mm kvar i mönsterdjup. Varför byta så fort mönstret börjar bli utslitet? Man behöver ju inte köra in på corden men att köra bort 50% av mönstret på sidorna borde vara ok? Jag kör mest bana och är förstådd med trafiklagarna ang. min mönsterdjup. Tar det längre tid att få upp värmen på använda däck? Någon som provat åka på begagnat slicks? Funderar på att köpa ett och testa, om det inte är svårjobbat?
Någon som vet?


men jag kan oxå ha riktigt jävla fel... 