Däckslitage på Gotland Ring

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Kanske inte är så himla intressant egentligen, men jag vill ändå fråga.

Var på Ringen och kanade runt i söndags och det gick ju alldeles utmärkt. Det underliga var det sätt på vilket däcken slets. Normalt ser jag efter ett pass de vanliga "korvarna/fransarna" av överhettat gummi längst ut på kanten och ytan strax innanför har det typiska vågmönstret tvärs rotationsriktningen från pådrag under nedlägg.

Icke så denna dag. Däcken, Pilot Power, kändes lika varma som på Åsen senast, lufttrycket var ung. som då och samma fjädringsinställningar, etc. På kanten såg ytan ut som ny (jag lovar, att jag använde hela sulan) och endast minimalt med ax-vågor. Var aldrig några problem med greppet. Vad är det som händer? :confused: Någan annan med erfarenheter från Ringen?

F.ö: Satan i gatan vicken nice bana :tummenupp (även om det mesta runtomkring fortfarande saknas). Åk dit å prova. Vi var som mest 10 hojar, så nog fick vi körtid så det räckte och blev över!

/GoG

Körde oxå där med Power-däck på SH-körningen.

Upplevde precis samma slitning!
Jag var riktigt nöjd med Powerdäcken alltså, kommer nog bli fler sånna när ekonomin tillåter! =)

oFFkeFF skrev:
Olika banor, olika inställningar..

Vet, att det borde vara så, men eftersom jag bara är en glad amatör, så pillar jag inte på den inställning jag har hittat och trivs med. Tror mera på själva beläggningen (2 veckor gammal på norrslingan) som orsak, fast vad vet jag, mitt gamla bladefucko? :kocko

/GoG

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back