Gammalågalen
Med lem
Kanske inte är så himla intressant egentligen, men jag vill ändå fråga.
Var på Ringen och kanade runt i söndags och det gick ju alldeles utmärkt. Det underliga var det sätt på vilket däcken slets. Normalt ser jag efter ett pass de vanliga "korvarna/fransarna" av överhettat gummi längst ut på kanten och ytan strax innanför har det typiska vågmönstret tvärs rotationsriktningen från pådrag under nedlägg.
Icke så denna dag. Däcken, Pilot Power, kändes lika varma som på Åsen senast, lufttrycket var ung. som då och samma fjädringsinställningar, etc. På kanten såg ytan ut som ny (jag lovar, att jag använde hela sulan) och endast minimalt med ax-vågor. Var aldrig några problem med greppet. Vad är det som händer?
Någan annan med erfarenheter från Ringen?
F.ö: Satan i gatan vicken nice bana
(även om det mesta runtomkring fortfarande saknas). Åk dit å prova. Vi var som mest 10 hojar, så nog fick vi körtid så det räckte och blev över!
/GoG
Var på Ringen och kanade runt i söndags och det gick ju alldeles utmärkt. Det underliga var det sätt på vilket däcken slets. Normalt ser jag efter ett pass de vanliga "korvarna/fransarna" av överhettat gummi längst ut på kanten och ytan strax innanför har det typiska vågmönstret tvärs rotationsriktningen från pådrag under nedlägg.
Icke så denna dag. Däcken, Pilot Power, kändes lika varma som på Åsen senast, lufttrycket var ung. som då och samma fjädringsinställningar, etc. På kanten såg ytan ut som ny (jag lovar, att jag använde hela sulan) och endast minimalt med ax-vågor. Var aldrig några problem med greppet. Vad är det som händer?
F.ö: Satan i gatan vicken nice bana
/GoG