Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ca: 22grader och 3 kilocrall_b skrev:2369807Vad kör du för däcktryck? och vilken tempratur var det ute när du körde?
Tänkte tilläga att det är MRB dom med förstärkt stomme som klarar 4 kiloDEEMON skrev:2369816Ca: 22grader och 3 kilo
Kör T41 ca1,3DEEMON skrev:2369816Ca: 22grader och 3 kilo
Tänkte tilläga att det är MRB dom med förstärkt stomme som klarar 4 kilo
Har kört den setupen förut å det fungerar bra men sava däcken är mer lätt svängdaDuval skrev:2369882Kör T41 ca1,3kg
DEEMON skrev:2369890Har kört den setupen förut å det fungerar bra men sava däcken är mer lätt svängda
Tror jag följer ditt rådFilip RR skrev:2370173Ska du tvunget köra sava, kör aldrig mjukare än MRC bak.
Fram kan man med fördel köra MRB, men de varar aldrig
så länge som ett PMT T41.
Jag har kört rätt mycket med båda modellerna, jag kommer
aldrig mer att köra sava.
Men det går ju att lära sig det med...
DEEMON skrev:2369727Har testat sava mjuka däck men dom gick slut direkt, så nu testade jag ett par medium och dom såg ut så här efter 15 minuter.
Är dom fortfarande för mjuka eller är det bara att gå tillbaka till Pmt?
DEEMON skrev:2369816Ca: 22grader och 3 kilo
Tänkte tilläga att det är MRB dom med förstärkt stomme som klarar 4 kilo
caper skrev:2371823hej,
sådär ser däck ut som gått för varmt= för lågt tryck, nu vet jag inte vad du väger?
Om du har haft 3 kilo i däcken ska dom inte se ut sådär, kanske en läcka ?
MRA däcken har en tendens att inte hålla tillräckligt bra, det kommer en ny blandning troligtvis till nästa säsong, tror inte dom hinner få ut det nya däcket i tid.
Jörgen , Vobbla Racing
Med förstärkt stomme menas att man kan köra med ett lägre tryck än med ett som inte är förstärkt och ändå ha samma fäste och temp och att det inte studsar för dig.
Det betyder INTE att man ska ha ett högre tryck.
Jörgen, Vobbla Racing
DEEMON skrev:2369727Har testat sava mjuka däck men dom gick slut direkt, så nu testade jag ett par medium och dom såg ut så här efter 15 minuter.
Är dom fortfarande för mjuka eller är det bara att gå tillbaka till Pmt?
caper skrev:2381481Man ska vara ärlig och säga att SAVA däcken har varit lite skiftande i kvaliteten när det gäller dom mjukaste däcken, men det håller på att åtgärdas av fabriken.
Detta säger jag trots att jag säljer SAVA.
Pmt har ju några års försprång vad det gäller utveckling av däck.
MRC motsvarar T4 och MRB motsvarar T41 och då är MRA som R däcken.
MB,MA,MRB,MRA ÄR mjukare än PMT:s motsvarande och då är det känsligare med rätt tryck och vilken körstil man har.
"R" står för styvare däcksstomme, vilket betyder att man kan åka med ett lägre tryck utan att det börjar studsa.
En aggressiv körstil knäcker vilket däck som helst av dom mjuka.
Jörgen , Vobbla Racing
Det man ser på bilden är att du har fått upp rätt temp på däcken och då ser det ut sådär.
MRA eller MRB håller inte så länge som man tror då det är väldigt mjuka däckstyper med ett bra fäste.
PMT R däck och T41 håller heller inte så länge som man tror.
Mucket fäste = sämre livslängd, det är ju tävlingsdäck som man använder och inte några Touringdäck![]()
Jörgen , Vobbla Racing
Meli skrev:2382172vill tillägga att PMT R-slicks håller längre än man tror, vissa R-däck har jag kört 3 hela tävlingshelger och 2 träningar på. Det är bra om man tänker på det greppet som finns i dem!
7an skrev:2384703Körde på T41 bak innan men har nu gått över till T40. Tyckte att jag körde slut på däcket bak ganska fort. Brukar ligga på ett ringtryck 1,7-1,8 beroende på väder och vind. Nån som vet vad en tung (+90) förare som jag bör ligga på i ringtryck? Provade 1,5 (bak) en gång men då steg värmen till 85grader på däcket, bäst är runt 65. Kan tempen sjunka om man går ner lite till i tryck?
/7an
Filip RR skrev:2385060Tycker det låter bra med 1,7-1,8 för en "fullvuxen".![]()
85grader är för varmt, sänker du trycket ökar tempen!
Syns i Borås!
//Filip
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |