eus skrev:
Liknande, fast den jag köpte var snyggare och billigare

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eus skrev:

Ah fast min är bättre-PLM- skrev:Liknande, fast den jag köpte var snyggare och billigare![]()
![]()
Psyko skrev:en enhandstving och två däcksärn räcker och lite såpa utblandat med vatten sen är det ju bra med en kompressor så att däcket trycks ut i fälgfoten ordentligt så att man slipper åka till macken.
Balanseringen löser du med ett stadigt skruvstäd/stycke där du sätter ett rör som du kan få hjulaxeln på, sätt detta i våg. Sen är det bara att snurra sakta framåt och se efter om hjulet stannar utan att backa sett från de håll du snurra det. Gör det inte det på ett helt varv så bör det inte vara några skillnader.
På mitt Dunlop som jag monterade idag så finns det en gul ring på ena sidan av däcket den ska var mitt för ventilen.
det blir inte bra,bättre än inget men ändå inte helt 100Psyko skrev:en enhandstving och två däcksärn räcker och lite såpa utblandat med vatten sen är det ju bra med en kompressor så att däcket trycks ut i fälgfoten ordentligt så att man slipper åka till macken.
Balanseringen löser du med ett stadigt skruvstäd/stycke där du sätter ett rör som du kan få hjulaxeln på, sätt detta i våg. Sen är det bara att snurra sakta framåt och se efter om hjulet stannar utan att backa sett från de håll du snurra det. Gör det inte det på ett helt varv så bör det inte vara några skillnader.
På mitt Dunlop som jag monterade idag så finns det en gul ring på ena sidan av däcket den ska var mitt för ventilen.
jag o en polare har precis byggt oss en sån och dessutom beställt en axel med koniska vikter som gör att vi kan byta däck på vilken fälg som helst,det är det äldsta och fortfarande BÄSTA sättet o balansera hjul medHansJ skrev:man kan enkelt bygga en "balanseringsmaskin" själv som borde funka bättre, tänk två stycken 2 tum 4, ca 30 cm långa, på högkant med två vällagrade hjul som sitter på från sidan, ett rör som har samma diameter som hjulaxeln, och en ställning som håller ihp det hela. Har "nästan" byggt en sån, men ruttnade och lämnade in mina lösa hjul i stället. Blev avskräckt av det här med att kränga av och att få på däcken själv, har ingen kompressor eller bra plats att kränga av däcken på. Här är en bra länk för DIY mannen:
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |