eus skrev:
Liknande, fast den jag köpte var snyggare och billigare


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eus skrev:
Ah fast min är bättre-PLM- skrev:Liknande, fast den jag köpte var snyggare och billigare![]()
![]()
Psyko skrev:en enhandstving och två däcksärn räcker och lite såpa utblandat med vatten sen är det ju bra med en kompressor så att däcket trycks ut i fälgfoten ordentligt så att man slipper åka till macken.
Balanseringen löser du med ett stadigt skruvstäd/stycke där du sätter ett rör som du kan få hjulaxeln på, sätt detta i våg. Sen är det bara att snurra sakta framåt och se efter om hjulet stannar utan att backa sett från de håll du snurra det. Gör det inte det på ett helt varv så bör det inte vara några skillnader.
På mitt Dunlop som jag monterade idag så finns det en gul ring på ena sidan av däcket den ska var mitt för ventilen.
det blir inte bra,bättre än inget men ändå inte helt 100Psyko skrev:en enhandstving och två däcksärn räcker och lite såpa utblandat med vatten sen är det ju bra med en kompressor så att däcket trycks ut i fälgfoten ordentligt så att man slipper åka till macken.
Balanseringen löser du med ett stadigt skruvstäd/stycke där du sätter ett rör som du kan få hjulaxeln på, sätt detta i våg. Sen är det bara att snurra sakta framåt och se efter om hjulet stannar utan att backa sett från de håll du snurra det. Gör det inte det på ett helt varv så bör det inte vara några skillnader.
På mitt Dunlop som jag monterade idag så finns det en gul ring på ena sidan av däcket den ska var mitt för ventilen.
jag o en polare har precis byggt oss en sån och dessutom beställt en axel med koniska vikter som gör att vi kan byta däck på vilken fälg som helst,det är det äldsta och fortfarande BÄSTA sättet o balansera hjul medHansJ skrev:man kan enkelt bygga en "balanseringsmaskin" själv som borde funka bättre, tänk två stycken 2 tum 4, ca 30 cm långa, på högkant med två vällagrade hjul som sitter på från sidan, ett rör som har samma diameter som hjulaxeln, och en ställning som håller ihp det hela. Har "nästan" byggt en sån, men ruttnade och lämnade in mina lösa hjul i stället. Blev avskräckt av det här med att kränga av och att få på däcken själv, har ingen kompressor eller bra plats att kränga av däcken på. Här är en bra länk för DIY mannen:
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |