Däckpriser

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Var nyss och bytte bakdäck. 2800kr (inkl arbete) för ett Michelin Pilot Power 2ct! Vad fan är det frågan om? Vi pratar alltså om ett (1) däck som räcker mindre än 1000 mil. Nån jävla måtta får det fan vara.

Var nyss och bytte bakdäck. 2800kr (inkl arbete) för ett Michelin Pilot Power 2ct! Vad fan är det frågan om? Vi pratar alltså om ett (1) däck som räcker mindre än 1000 mil. Nån jävla måtta får det fan vara.

Då menar du väl att du inte gick dit med lösa däck utan lämnade in hojen så att de fick ta loss hjulet? :va

Ja, det var dyrt. Själv betalade jag 1700:- för 2CT (190/50) med montering/balansering.

Nej, det är inte första gången jag byter däck. Men det var ett år sen senast. Hade glömt hur jävla dyrt det är.

Jag har kardan så jag vill inte plocka av hjulet själv.

Nej, det är inte första gången jag byter däck. Men det var ett år sen senast. Hade glömt hur jävla dyrt det är.

Har också kardan, ringde runt och frågade.. och blev bara :mad: .

Beställde från mcdackonline och plockade loss själv skiten i garaget istället.
:yoparty

Inte för att vara den som är den - men kardan är ju busenkelt att plocka bort hjulet ifrån. Hur som helst, skulle du vilja ta en nöjestripp på 20 mil t.o.r. & komma lite billigare undan har vi en lokal kille här som är "något" billigare:
http://www.markjenningsab.se/dack-motorcyklar.html

Han tar 300:- om du kommer in med hojen = 1750:- totalt pris (som du betalade 2800:- för).

kommer du närmare 1000mil på ett bakdäck är det väl inte så farligt.

var å bytte däck förra fredagen på DÄCKSHOPEN... riktigt bra service... 2050:- för baksulan "Michelin Pilot Power 2ct"
klagar inte på priset.. bättre än många andra..

Köpte nyss ett framdäck. Gick på 1700kr inkl montering. Lämnade hela hojen där. Blev ett Metzler M3.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman