Däckmonteringsmaskin.....

BikeLift :tummenupp

Samma här, depåstöd bak och depåstöd fram från dom. Grymt att kunna t o m sitta på hojen med bakstödet på :-)

Jag fick hem i torsdags No-Mar balanserare där det ingår då fyra koner.(2 olika dimensioner)
31JxZEYJucL.jpg

Fick också hem deras konkit för enkelsving. Svindyr....kostade mer än balanseraren. Men, jag gillade tekniken i den så.... :-)

s-l1000.jpg

Ser ut som man kan vrida o vända konerna så man kan t o m kanske balansera en vanlig bilfälg?

Vart beställde du ifrån?

Hell: Det var från en leverantör i Dåjtsland.

Beställde idag en kittad(fäljer med lite lullull) CH200 som jag torde få hem innan helgen. Sen blir det att fundera vart man ska montera den..... borra fast den i garagets betong, eller.....borra fast den genom ett trägolv(sätta en tjockare järnskiva under)
Den där "gula handen" ser lite kul ut. Verkar funka fint på dom filmerna man sett

Ska bli grymt spännande att testa den :-)

7efd2ee9912eab3848e15dcfb0337803.jpg

Hell: Det var från en leverantör i Dåjtsland.

Beställde idag en kittad(fäljer med lite lullull) CH200 som jag torde få hem innan helgen. Sen blir det att fundera vart man ska montera den..... borra fast den i garagets betong, eller.....borra fast den genom ett trägolv(sätta en tjockare järnskiva under)
Den där "gula handen" ser lite kul ut. Verkar funka fint på dom filmerna man sett

Ska bli grymt spännande att testa den :-)

Var beställde du den? Vilken handlare?

Mvh,
Ingvar

balans.jpg

Vart iväg och köpte idag. Skruvade ihop den. Kändes gedigen. Känns som att No-Mar´s motsvarighet är identisk förutom vad det gäller konerna. Men som han på Checkraymotor sa så är konerna i sig inte någon direkt komplicerad del av det hela och jag har en polare som är en rackare på att svarva i metall så han kan svara iordning det som ev kan behövas. Biltema´s hjulbalanserare har samma dimension på axeln (12 mm) så jag vart förbi och köpte en sådan också för dom förhållandevis få hundralappar den kostar mest för att komma åt konerna. Och om man vill kan man använda Biltema´s axel på själva underredet om man vill. Samma dimensioner. No-Mar´s axel verkar vara gängad så dom konerna funkar ju inte tyvärr. Men det här kan nog funka helt ok känns det som. Tror att TMT4:an levereras i nästa vecka tror jag. Sen ska det krängas däck under våren. Han på Checkraymotor var precis hur trevlig som helst. Vi hade många gemensamma kopplingar och intressen.

Blir nog bra det där Hell. Men, varför har du införskaffat en omgång till av konerna?

Sådär.....

77570c0178f3a860d05381a33067b090.jpg

fd21b721a52c92b1f5fce4e40d12c440.jpg

Däckkrängargrunka + balanserade köpt och levererat. PostMord. Är det inte dags att det företaget klappar ihop för gott? Mer inkompetenta idioter får man leta efter och det är inte första gången det strular heller....

Men annars blir det nog hyfsat bra. Känns som gedigna och genomtänkta prylar. Dags att beställa däck. Någon som har tips på billiga däckshoppar på nätet?

Sådär.....

77570c0178f3a860d05381a33067b090.jpg

fd21b721a52c92b1f5fce4e40d12c440.jpg

Däckkrängargrunka + balanserade köpt och levererat. PostMord. Är det inte dags att det företaget klappar ihop för gott? Mer inkompetenta idioter får man leta efter och det är inte första gången det strular heller....

Men annars blir det nog hyfsat bra. Känns som gedigna och genomtänkta prylar. Dags att beställa däck. Någon som har tips på billiga däckshoppar på nätet?
Mcdäckonline (tyska Delticom)
Smc-rabatt
Oftast billigast med god marginal, samt gratis frakt.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...