Jag brukar smasha, eller "montera av" utanpåverket till en billig 12v-kompressor. Där finns mycket utrymme att tjäna, eftersom en sann "minikompressor" upplevs som "tung" av dumt folk om den är optimalt packad.
Dom väljer hellre att köpa en större, och därmed "lättare" hyllgranne eftersom den "ger mer för pengarna" - trots att det verkligen var en minikompressor dom var ute efter.
Ja! Den nu strippade minikompressorn uppvisar strömförande delar man kan komma i kontakt med. Undvik att slicka på dessa.
Det finns även blottlagda, rörliga delar på denna nya mikrokompressor. Där skall man inte stoppa in snoppen.
Kan man bara hålla tungan rätt i mun och kläderna någorlunda kvar på kroppen under däcksjobbet så är detta inget större problem, och man har tjänat påtagligt med plats i sin packning.
Imponatoreffekten skall vi inte glömma!
Åtskilliga medresenärer drabbade av sitas pollex utropar: "Wow! Har du byggt den själv?" när dom ser det nakna chassiet med dess rörliga delar in action - medans man lagar deras punktering.
Självklart vänder jag mig bort när jag svarar "ja". Man vill ju gärna framstå som blygsam och modest.
Hittar man en minikompressor med inbyggd manometer är denna ofta ett bra val att slakta ner i storlek.
Steam-punk vibbarna slår hårt.
Jag gjorde just så under många år, men tyvärr innebär frånvaron av hölje även att den en gång råkade vara deformerad när den skulle användas… så nu letar jag en så liten som möjligt med inbyggt batteri och som inte är skräp.
Med vänlig hälsning,