Däckkrängare

Danne me Z1 skrev:
Finns det någon som vet var man får tag på /har ritning på en däckkrängare ?

klura lite på hur den borde se ut............vilken radie däck och fälg har, hur hårt du vill behöva ta i, och skissa lite så har du nåt som liknar en ritning. Kul att ha gjort det själv också. :)

johanrehn80 skrev:
klura lite på hur den borde se ut............vilken radie däck och fälg har, hur hårt du vill behöva ta i, och skissa lite så har du nåt som liknar en ritning. Kul att ha gjort det själv också. :)
Men jisses det finns ju säkert folk som inte gör något annat än att tänka och klura om dagarna så varför inte låta denm göra det åt en istället för en gång skull :banana

Jag byggde en däckkrängare och en balanseringsmojäng, med hjälp av lite bilder jag hitta på nätet och här på sporthoj... funkade klockrent :)

Tänkte göra nåt liknande, men insåg att jag skulle få problem att kränga däcket, så jag får vänta med sånt tills jag har garage...
Här är en bra länk annars, med tips och bilder. Finns en enkel krängare på bild under en av länkarna i texten.
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html

Last edited:
HansJ skrev:
Tänkte göra nåt liknande, men insåg att jag skulle få problem att kränga däcket, så jag får vänta med sånt tills jag har garage...
Här är en bra länk annars, med tips och bilder. Finns en enkel krängare på bild under en av länkarna i texten.

Var är länken??? :confused:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck