Däckkrängare

Danne me Z1 skrev:
Finns det någon som vet var man får tag på /har ritning på en däckkrängare ?

klura lite på hur den borde se ut............vilken radie däck och fälg har, hur hårt du vill behöva ta i, och skissa lite så har du nåt som liknar en ritning. Kul att ha gjort det själv också. :)

johanrehn80 skrev:
klura lite på hur den borde se ut............vilken radie däck och fälg har, hur hårt du vill behöva ta i, och skissa lite så har du nåt som liknar en ritning. Kul att ha gjort det själv också. :)
Men jisses det finns ju säkert folk som inte gör något annat än att tänka och klura om dagarna så varför inte låta denm göra det åt en istället för en gång skull :banana

Jag byggde en däckkrängare och en balanseringsmojäng, med hjälp av lite bilder jag hitta på nätet och här på sporthoj... funkade klockrent :)

Tänkte göra nåt liknande, men insåg att jag skulle få problem att kränga däcket, så jag får vänta med sånt tills jag har garage...
Här är en bra länk annars, med tips och bilder. Finns en enkel krängare på bild under en av länkarna i texten.
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html

Last edited:
HansJ skrev:
Tänkte göra nåt liknande, men insåg att jag skulle få problem att kränga däcket, så jag får vänta med sånt tills jag har garage...
Här är en bra länk annars, med tips och bilder. Finns en enkel krängare på bild under en av länkarna i texten.

Var är länken??? :confused:

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...