Däckbyte i Uddevalla nu på lördag?

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Vilken firma är billigast på att byta framdäck på min R6:a? Har äntligen fått nya framdäcket och behöver byta akut. Eller finns det någon privatperson som vill tjäna lite extra? Fälgen sitter på hojen s.a.s, dvs kommer inte löst.

(ja, jag har tummen mitt i handen :rolleyes:)

Behöver också byta däck.

Det ryktas om ett ställe som tar 150 kr inte så långt från Mona-lisas.
Kan tyvärr inte namnet eller gatan på stället , kanske någon uddevallabo kan hjälpa oss med det.

Last edited:
Jag rekommenderar Bastionens däckpool... Bra personlig service. Snabba och schyssta. :tummenupp

Någon som vet vilka tider dom har öppet på helgen? Deras hemsida var under all kritik och innehöll inte den informationen...

Enligt google så har dom öppet Mån-Fre 08:00-18:00

Har krängt några däck där o kan rekommendera dem

Last edited:
Jag håller med. Bar varit hos Däckpool på bastionen flera gånger. Med bli o hoj. Alltid bra service och bra pris.:nicka

För två helger sedan skulle jag laga punka på ett däck, en lördag. Åkte runt till ett par ställen, dom jag var hos hade stäng.

Jag köpte däck från dackonline (metzler m3) 130/70/16.
Tänkte kränga det själv. Nån som provat, har själv bara krängt crossdäck innnan. Lite do´s and dont`s skulle vara bra.

Tänkte kränga det själv. Nån som provat, har själv bara krängt crossdäck innnan. Lite do´s and dont`s skulle vara bra.

jag har krängt några gånger men min erfarenhet är att det är bra mycket jobbigare o dra på ett helt nytt däck än ett beggat bandäck som har en mjuk stomme, men är det nån som kommer med lös fälg/däck så gör jag gärna ett försök, pm;a i så fall mvh gmixxer

Har du krängt cross däck innan är detta inga som helst problem. Kan lova att det är MKT besvärligare med cross däck dom är förbannat hårda jämfört med gatdäck.

Vi har krängt en del däck, med tanke på att vi tävlat så har man bara däcks järn skydd för fälgen å är lite envetén så funkar det!

lycka till :)

jag har krängt några gånger men min erfarenhet är att det är bra mycket jobbigare o dra på ett helt nytt däck än ett beggat bandäck som har en mjuk stomme, men är det nån som kommer med lös fälg/däck så gör jag gärna ett försök, pm;a i så fall mvh gmixxer

Har du krängt cross däck innan är detta inga som helst problem. Kan lova att det är MKT besvärligare med cross däck dom är förbannat hårda jämfört med gatdäck.

Vi har krängt en del däck, med tanke på att vi tävlat så har man bara däcks järn skydd för fälgen å är lite envetén så funkar det!

lycka till :)

Tack för svaren! Känner att det ska nog gå bra det här. vad ska man ha soim fälgkantskydd? gummi, plast eller aluplåt...

Back