Däckbryderi

Fürstenhoff skrev:
2337627 Gör jag?? :va

Fasiken vad kul att DU tycker att jag gör det!! :brinnerup

Däcken har endast testast av mig på "Ringen" där jag kör hyffsat fort men förhoppningsvis så kanske någon vass banåkare här i Sverige kan lägga ett antal snabba varv i rad på ngn Svensk bana så vi kan få en annan persons syn på däcken!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

JA visst är det kul och få kredit ibland :)

Ja det kunde ju vara roligt och se vad de kan åstakomma på en lite kurvtätare trixigare bana oxå då jag kör motard för tillfället.

Fram för fler däckstester,då de tester man läst om i tidningar här och utomlands är förlegade efter ett par månader.:tummenupp
 
Fürstenhoff skrev:
2337627 Gör jag?? :va

Fasiken vad kul att DU tycker att jag gör det!! :brinnerup

Däcken har endast testast av mig på "Ringen" där jag kör hyffsat fort men förhoppningsvis så kanske någon vass banåkare här i Sverige kan lägga ett antal snabba varv i rad på ngn Svensk bana så vi kan få en annan persons syn på däcken!! :tummenupp

/Fürstenhoff.


vem e det som kör i dina/era filmer fursten? behöver du en kille till så e jag på, har precis lärt mig å koppla upp han i tvåan:banana bara pm:a så ska vi nog komma överrens kontraktsmässigt:D
 
janeinar skrev:
Vet ej vad dessa Dunlop däck som alla verkar tycka om har för beteckning, kan det vara dessa (120/70ZR17 M/C (58W) TL SPMAX QUALIFIER MTJ)

Om jag har fattat Dunlop rätt så är MT beteckningen för de däck är tweekade för ZX10R 2006, samma med PT men då för R6. Den vanliga modellen heter "Dunlop Sportmax Qualifier F" för framdäck (F som i Front antar jag) och bara "Dunlop Sportmax Qualifier" för bakdäck.
 
Fürstenhoff skrev:
2337537 Sponsrad av Dunlop ja - men gick emot deras egna rekomendationer ang val av däck efter en känsla jag fick och kan inget annat än "chockad" konstatera att Qualifier besitter mer grepp & känsla än 97% av alla gatåkare någonsin kommer att behöva & kunna utnyttja!!:7peta

Michelin 2ct är också ett mycket bra däck för att nämna andra!!

/Fürstenhoff.


Hur går det Fürsten? Har däcken anlänt?

Jag behöver ett bakdäck 180/55-17". Kostar?

Fick en dissning av Qualifier igår av en riktig raceåkarkanon som jag dessvärre inte frågade vad han hette, men han rekommenderade istället Metzelers nya M3.

Vem ska man lita på?? Jag kör ju Dunlop 208 GP idag, och är svinnöjd.
 
Hejsan

Angående dessa däck från Dunlop som här diskuterats flitigt, hur är dessa i regn? och vad är det för cykel som krävs för att få dessa att visa sina bästa sidor? Jag har en Yamaha TRX från -97, 83hk och 85 nm, inga förskräkliga siffror direkt och därför kanske inte dessa därck passar just min cykel, eftersom jag kanske inte kan bringa fram den effekt som däcken kräver, för att de skall komma upp i rätt arbetstemperatur. Jag gillar tekniska banor så som tex Montza vilket innebär inte så ruskigt höra hastigheter

Nlx 567
 
Ja det har jag förstått

Men det krävs altså inte 150+hk hojar för att däcket skall börja jobba=snabbt komma upp i temp?
Jag menar, jag kan ju fara runt en hel dag och jag kommer ju aldrig någonsin
kunna belasta ett däck som en R1 eller en Blade, och därför kanske detta däck är olämpligt för min effektsvaga cykel.
För om det är lämpligt för mig så kan det ju inte vara lämpligt för effektstarka cyklar, då blir det väl FÖR varmt och bara börjar spinna, det skulle altså ligga en motsägelse i att det skulle vara lika bra för effektstarka som effektsvaga cyklar.

nlx 567
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top