Däckbryderi

Badbear

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2006
Ort
Gräddhyllan
Hoj
CBR954
Har nyligen återfallit i hojträsket efter 15 år.. :) Behöver ett nytt bakdäck till min RF600R -93, sitter Dunlop D202 på idag, men enligt däckhandlaren så har detta utgått och ersatts av D205. Jag är tveksam till att sätta på ett sånt då mönstret skiljer sig en hel del. Sitter ett nästan nytt 202 fram. Någon som har några råd eller nåt bra tips var jag kan vända mig?

Mvh
Björn
 
Tror du kan vara lugn o köpa det nya..
Den däcktillverkaren har som praxis attt göra däcken bättre...
E du ändå tveksam byt båda
 
Tack för snabba svar!

Är inte tveksam när det gäller Dunlop, men frågan är om jag litar på däckhandlaren... söker jag på www.dunlop.se så hamnar jag ju bara på Dunlop UK...
Har busat en del med bilar och olika däck fram och bak har inte varit nån höjdare då.
Tips på nån däckhandlare som har stenkoll på mc däck?

Hittade iofs rätt däck på däckonline, leveranstiden brukar bara vara sisådär.
 
Hur e Michelin pilot power 2ct jmf. med dunlop qualifier...

Jag fick næmligen punktering igår o tænkte byta både fram o bakdæck :huvet

Kan få Dunlop qualifier på måndag (sykkeln står på verkstad men de hade inte tid o byta idag). De har inte michelin dæcken.
Vilka e o føredra vad gæller livslængd och prestanda?
Sykkeln kom med supermjuka o skøna dunlop monterade. race replica rr eller nåt liknande....
Det jag undrar e om jag ska anstrænga mig och ta andra dæck æn Dunlop qualifier eller e dom asbra? (priset var ok)
 
Pirelli Supercorsa Pro eller Metzeler Racetec får upp tempen snabbare och beter sig snällare vid släpp jämfört med de andra, ett helt klart bra alternativ.:tummenupp
 
Fürstenhoff skrev:
2335825 Cykla INTE in i en vägg nu!! :pannkyss

Qualifier är garanterat det däck som uppnår sin arbets temperatur fortast!! :7peta

/Fürstenhoff.

Bäst bara för att du säljer dem, körde inte du på Avon för ett par år sen:7peta
 
Finns det bara en sorts Qualifier til min sykkel?
Bara så man inte blandar ihop beteckningarna...
Det låter ju som ett bra dæck. Någon som vet något om livslængden.
Har hørt mycket bra om pilot 2ct också.
 
Fürstenhoff skrev:
2336022 Noop!! Endast en version!!

2ct är också ett mkt bra däck!! :tummenupp

/Fürstenhoff.


Låter fantastiskt det du säger om Dunlop Qualifier!
Jag antar att du kommer sälja såna?
Vad talar vi för priser?


Edit: Så här säger engelska tidningen Superbike (redan förra året):

"Long may the D208 (and D218) remain dead because Dunlop has addressed the chief problems with the old D208, hard feeling, a slow warm up time by comparison and a lack of feeling for grip. They did that by listening to its customers, thousands of us.
The result is a different tyre altogether, rather than an improved version of the 208, which makes it a massive improvement. It still feels harder than, say, a Pirelli Diablo Corsa (one of the tyres they used for benchmark testing) but that doesn't mean the Qualifier lacks grip. When I say harder I mean it seems to deform less under load, maintains its shape better if you like, which aids steering and makes flicking a bike through a chicane less effort than a softer tyre would be.
It's still a road tyre which means grip is compromised for the sake of stability and longevity but that is common across this sector of tyre. Ultimately a bike such as the Kawasaki ZX-10R asks too much and the rear Qualifier began to run out of grip after a few laps.
That puts the new Qualifier firmly alongside Michelin's Pilot Power and Pirelli Diablo in the sport road market."
 
Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2336022 Noop!! Endast en version!!

2ct är också ett mkt bra däck!! :tummenupp

/Fürstenhoff.


eftersom du talar dig så varm om detta märke! använder du dom på din "svarta:D " hoj också, då du inte verkar frukta vare sig sladd eller släpp med saftblandarna flåsandes i arslet, om inte, vad använder du för däck till din svarta "filmstjärna", jag menar du måste ju ha 100% tillit till det märket, såna vill jag osså ha då mina avondäck börjar uppföra sig som en sidewinder.:tungan

ps. är du klar med femman snart, väntar med spänning på nya galna äventyr:yoparty
 
Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2336576 På våra R1000K5/K6 används efter "Ringen" testet endast QUALIFIER!!

PÅ Blysläden använder vi 208RR då dom bevisligen har det som krävs!!

/Fürstenhoff.

Ps! 5'an spelas vad jag vet in just nu runt omi Europa och kommer ngn gång i oktober 2006!! Ds!


:tummenupp ser vi fram emot, men ang. däcken! vad rekomendar du/ni? mjuka, hårda eller medium för amatörer som oss, jag menar, jag vill ha ett däck som ska hålla längre än avonskiten jag kör på nu + att jag vill ändå ha bra bett/ fäste
 
Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2336601 Qualifier finns bara i en version - köp dem när domförsta dyker upp, NJUT & kom tillbaka!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Om de nu är så pass bra som du beskriver borde vi ju se dem på banan då vissa klasser kräver dot märkta däck, vanligast är väl fortfarande Pirelli Supercorsa Pro och Metzeler Racetec:va
 
Badbear skrev:
2335706 Tack för snabba svar!

Är inte tveksam när det gäller Dunlop, men frågan är om jag litar på däckhandlaren... söker jag på www.dunlop.se så hamnar jag ju bara på Dunlop UK...
Har busat en del med bilar och olika däck fram och bak har inte varit nån höjdare då.
Tips på nån däckhandlare som har stenkoll på mc däck?

Hittade iofs rätt däck på däckonline, leveranstiden brukar bara vara sisådär.

Ett bra tips för oss som inte vill betala mer än minst.
Gå in på Reifenversand.com, en tysk sida.
Betala m visa el mastercard och grejorna kommer hem till dörrn.:tummenupp
mina nya däck 120 fram och 180 bak, (de nya 2 ct) kostade mig 2600 hemkörda o allt, skulle tro att det är runt halva priset mot i Svedala. det va billigare än i beg annonserna här i forumet på nya däck/nästan nya däck.
Lycka till!
 
janeinar skrev:
2336655 Ett bra tips för oss som inte vill betala mer än minst.
Gå in på Reifenversand.com, en tysk sida.
Betala m visa el mastercard och grejorna kommer hem till dörrn.:tummenupp
mina nya däck 120 fram och 180 bak, (de nya 2 ct) kostade mig 2600 hemkörda o allt, skulle tro att det är runt halva priset mot i Svedala. det va billigare än i beg annonserna här i forumet på nya däck/nästan nya däck.
Lycka till!


fifan, undrar om fursten kan matcha det priset, annars får det nog bli deutchland fur mig me
 
gaylord skrev:
2336668 fifan, undrar om fursten kan matcha det priset, annars får det nog bli deutchland fur mig me

Deutchland über alles!!
:)

Vet ej vad dessa Dunlop däck som alla verkar tycka om har för beteckning, kan det vara dessa (120/70ZR17 M/C (58W) TL SPMAX QUALIFIER MTJ)
Fram va detta kostar 118 Euro borde bli ca 1090kr
 
Last edited:
hehe, känns som tråden spårade ur lite.. ;)

Är övertygad om att alla däck som nämns är kanonbra däck, men vad jag känner mig tveksam till är att köra olika däck fram och bak. Har iofs ingen erfarenhet av hur det är på hojar, bara tveksamma erfarenheter på bilen...
Framdäcket är nästan nytt så att byta båda känns lite overkill.
Behöver inget rejsdäck (i år iallafall...)

Ett bra tips för oss som inte vill betala mer än minst.
Gå in på Reifenversand.com, en tysk sida.
Betala m visa el mastercard och grejorna kommer hem till dörrn.
mina nya däck 120 fram och 180 bak, (de nya 2 ct) kostade mig 2600 hemkörda o allt, skulle tro att det är runt halva priset mot i Svedala. det va billigare än i beg annonserna här i forumet på nya däck/nästan nya däck.
Lycka till!

Bra tips! Vad gick frakten lös på och hur lång var lev tiden? Dom har "mitt" däck också såg jag.
 
Fürstenhoff skrev:
2335825 Cykla INTE in i en vägg nu!! :pannkyss

Qualifier är garanterat det däck som uppnår sin arbets temperatur fortast!! :7peta

/Fürstenhoff.

Sponsrad av Dunlop eller ? :hihi
Jag är av den skaran som tycker Michelin är skit.kanske man skulle testa Qualifier.
 
Med andra ord så kör du fortare och bättre än 97% av alla gatåkare ? :tummenupp

Låter bra,då jag tycker Michelin racetec och sportec är hala när det är 25 grader o uppåt även på gata.Kanske det är min åkstil det är fel på,vad vet jag.:7peta gammal RR lirare som man var.

Men det är dax att byta däck snart,så skall ha Dunlop i åtanke.

Bra med lite omdömen på däck,mera sånt :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top