Däck

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Mitt i vintern sitter jag och funderar på vilka däck jag ska åka på nästa år.
Har köpt däck från rodamoto förut men då Euron är så pass dyr så verkar det inte löna sig. Är lika dyrt att beställa från Däckonline.
Finns det nån mer som har hyggliga priser som man kan beställa ifrån?
Kan det löna sig och gå ihop och beställa?

Vart köper ni däck?
Vilka däck åker ni på och är ni nöjda eller kommer ni att byta sort till nästa år?

Själv åker jag på Bridgestone BT 002 och är mycket nöjd med dem.
Funderar dock på att testa Metzler då de har fått bra kritik i alla tester som går att läsa. De är ju dock lite dyrare så frågan är om man märker nån skillnad och är det värt mellanskillnaden.
Inser att jag kommer att få många olika svar men det kan ändå vara intressant och läsa vad folk tycker om olika däcksorter.

Hörs
Roger

pirelli supercorsa sc 1 fram sc 2 bak, kör lite softare fram eller om de ä 3 som ä mjukast, kommer int ihåg

Det lilla jag kört så tycker jag att metzler (M3) verkar inte gå lika varma som tex pilot power och diablo corsa vid bankörning samt att man får ut 10-20% mer än de andra. vad det gäller grepp så tror jag de är ganska lika, har även fått för mig att metzler är lite lugnare/trögare än tex pilot power men vad vet jag???kan knappast säga att jag kört skiten ur däcken så..... men det är vad jag tycker.:)

Hmm, inga roliga siffror på däckfronten i år.
Ser ut som att man kanske skulle besöka Mr Jennings snart...

Bifogat

• däckpriser081228.gif
    däckpriser081228.gif
    24.3 KB · Visningar: 217
Har han däck till vita el-moppar månne
Joo, det måste väl vara gångbara dimensioner?! Får ringa och kolla!

Behöver inte du nya sulor till 01:an? Är ledig på fre 2/1, Rogga och jag tänkte eventuellt åka upp till Mr Jennings då (om han har öppet) och handla lite däck.........Vänta, nu gör vi så här:

Jag och ringensmiskarn tänker eventuellt åka upp till Mr Jennings 2/1 och handla däck. Om någon mer tänkt handla däck så hör av er till mig.

PS. Bagarn, jag har ett reportage som är ditt, jag ringer och tar med en redig domkraft på samma gång DS.

Men vad i hela friden Bagarn!
Har du fallit tillbaka i Yamahaträsket och införskaffat en ny (fast gammal) :va
Dög inte Hondan eller var det för mycket av det goda.:)

Följ med nu och tjöööp däck. Du behöver lite mjukt gummi till sommaren.

Hörs
Roger

Joo, det måste väl vara gångbara dimensioner?! Får ringa och kolla!

Behöver inte du nya sulor till 01:an? Är ledig på fre 2/1, Rogga och jag tänkte eventuellt åka upp till Mr Jennings då (om han har öppet) och handla lite däck.........Vänta, nu gör vi så här:

Jag och ringensmiskarn tänker eventuellt åka upp till Mr Jennings 2/1 och handla däck. Om någon mer tänkt handla däck så hör av er till mig.

PS. Bagarn, jag har ett reportage som är ditt, jag ringer och tar med en redig domkraft på samma gång DS.

Klart man hänger på, vi hörs tills dess.
Men glöm för guds skull inte domkraften
:tummenupp

Men vad i hela friden Bagarn!
Har du fallit tillbaka i Yamahaträsket och införskaffat en ny (fast gammal) :va
Dög inte Hondan eller var det för mycket av det goda.:)

Följ med nu och tjöööp däck. Du behöver lite mjukt gummi till sommaren.

Hörs
Roger

Ja va ska man säga.. Den är alla fall gammal, ja jävlar...
Klart man hänger på och kittar upp sig på lite gummi, hörs till dess! :)

Last edited:
Hej jag ska åka till Mr jennings och handla däck på fredag 17/4 efter lunch om någon vill följa med är det bara att höra av sig.

kolla in valla däck: http://www.valladack.se/index.php?use=document&cmd=list_dir_tn&directory=558〈=1

Helt i klass med mark jennings och lite kortare att åka, vi såg häromdagen att de dumpat priserna, ring innan bara.

Halloj!
Vilka däck är det som gäller? Körde på ett par Dunlop Qualifier förra året. Bytte sen till Metzler men litar inte fullt ut på dem. :( Hörde att Diablo Super Corsa skulle fungera. Föresten kan någon beskriva var Valla ligger? 0150 riktnummer säger tyvärr inte så mycket:huvet

Föresten så är jag intresserad att hänga med. Tyvärr så måste jag jobba på fredag men kanske senare om det är möjligt.

Last edited:
kolla in valla däck: http://www.valladack.se/index.php?use=document&cmd=list_dir_tn&directory=558〈=1

Helt i klass med mark jennings och lite kortare att åka, vi såg häromdagen att de dumpat priserna, ring innan bara.

tack för tippset! Va ju jävligt bra priser där:tummenupp

Halloj!
Vilka däck är det som gäller? Körde på ett par Dunlop Qualifier förra året. Bytte sen till Metzler men litar inte fullt ut på dem. :( Hörde att Diablo Super Corsa skulle fungera. Föresten kan någon beskriva var Valla ligger? 0150 riktnummer säger tyvärr inte så mycket:huvet

Föresten så är jag intresserad att hänga med. Tyvärr så måste jag jobba på fredag men kanske senare om det är möjligt.

Prata med dom förut och jag ska va där vid fyratiden för Mr jennings var i England så det va bara frugan hemma (tror det va frugan iallafall).

Last edited:
Halloj!

valla ligger 1 mil utanför katrineholm mot flen

Back