SP3-martin
mohaaaaaaaaa
Någon som kan rekomendera ett bra däck??? vill ha ett bra däck med bra "bett" i marken. Jag kör Yamaha MT-01..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
xyx skrev:2076586Nyheterna för i år i kategorin sportiga gatdäck är väl Metzeler Sportec M3, Bridgestone Battlax BT015, Michelin Pilot Power 2CT och Dunlop Qualifier.
Vilket som är bäst vet jag ej, men alla är säkerligen "bra nog" för gemene sporthojsförare.
Själv har jag ett tokslut BT010 fram och ett Pirelli Diablo Strada bak just nu.
Ett par Metzeler Sportec M1 som jag fick i somras ska snart krängas på.
Jag är mycket nöjd med Diablo Strada, inte renodlat sportdäck men har funkat bra på de bandagar jag kört hittills och har inte tagit slut jättefort heller.

Tojje skrev:2077126hallå har road pilot fram å bak å de e kanon även när de blir lite blött läste nånstan att dom fick bäst i test på blött å andra plats på torrt fast ja kommer inte ihåg vilka som kom före så dom duger nog till de mesta![]()
Kenya skrev:2078422Pilot power räcker väll runt 400-700 mil.. beroende på körning. Visst kan man burna upp däcken eller bara åka autobahn så får man nog töja marginalerna men det tror jag du förstår![]()
Halloj....mt-01martin skrev:2076099Någon som kan rekomendera ett bra däck??? vill ha ett bra däck med bra "bett" i marken. Jag kör Yamaha MT-01..
mt-01martin skrev:2077104Jag har läst en hel del här på forumet om pilot power, och att det är ett bra däck som måmga rekomenderar, men jag har inte läst så mkt om pilot road, vad är det för typ av däck?
Triggerhappy skrev:2078468Pilot Road:
Kurva 5
Livslängd 9
Pilot Power:
Kurva 9
Livslängd 5
Dunlop D208:
Kurva 7
Livslängd 5
Dunlop D218:
Kurva 8
Livslängd 4
Pirelli Diablo Corsa:
Kurva 9
Livslängd 4
Pirelli Diablo
Kurva 7
Livslängd 6
Avarage skrev:2078524
Varifrån kommer siffrorna?
Reportage? Länk tack!
Mvh!
// Niklas
Strongliquid skrev:2078848Är alla Michelin Pilot Power som säljs nya från butiker 2CT-modell, tänkte köpa framdäck antingen från däckia, dackonline eller raceshop.se.
Triggerhappy skrev:2078861......
Det är bara bakdäcket som är ändrat...om man läser på Michelins hemsida.

Triggerhappy skrev:2078468Pilot Road:
Kurva 5
Livslängd 9
Pilot Power:
Kurva 9
Livslängd 5
Dunlop D208:
Kurva 7
Livslängd 5
Dunlop D218:
Kurva 8
Livslängd 4
Pirelli Diablo Corsa:
Kurva 9
Livslängd 4
Pirelli Diablo
Kurva 7
Livslängd 6
Gillar du att ligga på lite i svängarna så är Power ett jäkligt bra val.
Kolla även på Metzler M1 eller ännu vassare M3 liksom Pirelli Diablo Corsa t.ex.
Generellt kan man säga att du byter bort livslängd och våtgrepp mot torrfäste. Men tillverkarnas utveckling gör att bytes summan blir mindre å mindre när det gäller supersport däck.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |