198
vinter nu igen...
Några förslag på bra däck för en Sport/Touring eller Touring/Sport som min Bandit 1200S.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gamla Pilot Road är ett super halt däck som borde utgå i från Michelins sortiment!!
/Fürstenhoff.
Tycker att det är kul att folk rekomenderar just Metzeler M3 och Z6 när båda dessa får storstryk av Dunlop Qualifier
Tycker att det är kul att folk rekomenderar just Metzeler M3 och Z6 när båda dessa får storstryk av Dunlop Qualifier RR/Michelin Pilot Power 2ct (M3) samt Dunlop Roadsmart (Z6)...![]()
![]()
![]()
/Fürstenhoff.
Enligt Michelin själva så har inte en enda olycka hänt pga det felet.Jag läste detta för ett tag sen just om Michelin 2CT, köper man ett gäller det att man får ett "nytt" däck då & inget gammalt som legat på hyllan![]()
PUBLICERAD 2007-07-25 09:16
Michelin återkallar
livsfarliga mc-däck
Michelins senaste storsäljare, mc-däcken Pilot Power 2CT och Pilot Power 120/70 ZR 17, är direkt livsfarliga.
Annons :
Michelin har levererat 68 000 exemplar av det farliga däcket som har ett fatalt produktionsfel. Samtliga dessa återkallas nu av den franska däcktillverkaren.
Speciellt varnas för däcket med profilen 120/70. Slitbanan släpper helt enkelt från däcket.
Mc-förare med det däcket på motorcykeln uppmanas omedelbart att montera av det
Känns det torrt och hårt? Känns det som att det understyr? Om inte, kör slut på det istället!När ska man byta däck oavsett mönster med tanke på hårdhet/torrhet o dyligt![]()
mitt framdäck är av Michelin Pilot Power dotmärking 2305
Tyskar som inte utser egna landsprodukter som testvinnare finns bara undantagsvis. Tyska fordonstidningars tester ger inte jag mycket för oavsett om det gäller bil eller MC.
Har läst för många.![]()
PS magazine i tyskland!!![]()
/Fürstenhoff.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|