Däck tips för en Bandit 1200S

• Thread starter Thread starter 198
  • Start date Start date

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
2010 BMW K1300S
Några förslag på bra däck för en Sport/Touring eller Touring/Sport som min Bandit 1200S.

:confused:

Michelin Pilot Road är en hyfsad kompromiss. Räcker länge och går att köra bana med. Dock inte det bästa när det gäller bangrepp men har bra våtegenskaper. Det fungerar för mig i alla fall.

Gamla Pilot Road är ett super halt däck som borde utgå i från Michelins sortiment!!
/Fürstenhoff.

Det trodde jag det hade gjort. Så det var det nya jag menade. Trots det var inte det gamla så dåligt i min erfarenhet. Men det finns bättre.

Däck fråga

Jag läste detta för ett tag sen just om Michelin 2CT, köper man ett gäller det att man får ett "nytt" däck då & inget gammalt som legat på hyllan :rolleyes:

PUBLICERAD 2007-07-25 09:16
Michelin återkallar
livsfarliga mc-däck
Michelins senaste storsäljare, mc-däcken Pilot Power 2CT och Pilot Power 120/70 ZR 17, är direkt livsfarliga.
Annons :
Michelin har levererat 68 000 exemplar av det farliga däcket som har ett fatalt produktionsfel. Samtliga dessa återkallas nu av den franska däcktillverkaren.

Speciellt varnas för däcket med profilen 120/70. Slitbanan släpper helt enkelt från däcket.

Mc-förare med det däcket på motorcykeln uppmanas omedelbart att montera av det

Metzeler

Kör du bana ibland rekommenderar jag Metzeler Sportec M3.
Annars Metzeler Roadtec Z6.

Ett alternativ är Sportec fram och Roadtec bak.

Både tycker jag funkar bra och har schysst räckvidd.
Har kört båda dessa på en VTR 1000 F.

M3 tycker jag har oerhört bra respons för att vara ett gatdäck. Man känner precis när det börjar ge efter/släppa.

Tycker att det är kul att folk rekomenderar just Metzeler M3 och Z6 när båda dessa får storstryk av Dunlop Qualifier RR/Michelin Pilot Power 2ct (M3) samt Dunlop Roadsmart (Z6)... :D :D :D
/Fürstenhoff.

Touring hoj!
Test utan poäng för livslängd!
Som Dr.Bike säger/frågar, vem har gjort testen och vad är det som testas?

Smakar päron om äpplet!

Mats

Livslängd mm

När ska man byta däck oavsett mönster med tanke på hårdhet/torrhet o dyligt :va
mitt framdäck är av Michelin Pilot Power dotmärking 2305

Jag läste detta för ett tag sen just om Michelin 2CT, köper man ett gäller det att man får ett "nytt" däck då & inget gammalt som legat på hyllan :rolleyes:

PUBLICERAD 2007-07-25 09:16
Michelin återkallar
livsfarliga mc-däck
Michelins senaste storsäljare, mc-däcken Pilot Power 2CT och Pilot Power 120/70 ZR 17, är direkt livsfarliga.
Annons :
Michelin har levererat 68 000 exemplar av det farliga däcket som har ett fatalt produktionsfel. Samtliga dessa återkallas nu av den franska däcktillverkaren.

Speciellt varnas för däcket med profilen 120/70. Slitbanan släpper helt enkelt från däcket.

Mc-förare med det däcket på motorcykeln uppmanas omedelbart att montera av det
Enligt Michelin själva så har inte en enda olycka hänt pga det felet.
Tydligen så ska det vara vid hög fart under längre tid som slitbanan kan lossna.
Alla de däcken bytte michelin själva ut. Bara att reklamera.

Tyskar som inte utser egna landsprodukter som testvinnare finns bara undantagsvis. Tyska fordonstidningars tester ger inte jag mycket för oavsett om det gäller bil eller MC.

Har läst för många. :trött

Tyskar som inte utser egna landsprodukter som testvinnare finns bara undantagsvis. Tyska fordonstidningars tester ger inte jag mycket för oavsett om det gäller bil eller MC.

Har läst för många. :trött

Tänkte säga precis tvärtom jag!
Maken till objektiva får man väl leta efter då de alltsom oftast SÅGAR sina egna produkter.
Precis som engländarna brukar göra, men de så sin sida gör det hela till ett ritualmord de små kinky bastardsen! :D
Mycket underhållande att läsa dock.

PS magazine i tyskland!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Duger bra som referens åt mig iaf.

Last edited:
Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...