däck till motard!

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
hej ska byt mina orginal sulor på min ktm. (orginal var ju skit)tog slut på 2 sek.

vad ska man ha för däck.
det ska funka lite över allt, grus/asfalt.

ge förslag!

Detta kanske e lite OT, men borde man inte kunna köpa ett punkat däck? Det kvittar ju på en motard då vi har innerslang?
Det borde man ju kunna hitta grymmebilligt!
//M

Mingves skrev:
Detta kanske e lite OT, men borde man inte kunna köpa ett punkat däck? Det kvittar ju på en motard då vi har innerslang?
Det borde man ju kunna hitta grymmebilligt!
//M

Va fan har du för däck på din motard? Jag hade då vanliga Pirelli Dragon.

Lilja: Antar att du hade Pirellidäck på original? Testa dessa som finns på www.jofrab.se:

http://www.jofrab.se/commercePortal...sk=&altrubrik=cro&visaBild=Ja&prislista=CROSS

http://www.jofrab.se/commercePortal...sk=&altrubrik=cro&visaBild=Ja&prislista=CROSS

Lurch skrev:

Jag har de vanliga corsa, men har inte du innerslang i dina?

Lilja skrev:
hej ska byt mina orginal sulor på min ktm. (orginal var ju skit)tog slut på 2 sek.

vad ska man ha för däck.
det ska funka lite över allt, grus/asfalt.

ge förslag!

good speed intermidiet är gatgodkännda däck med mycket bra fäste på grus asvalt och regn :tummenupp

Jag har en uppsätning liggandes med nya sådana om du är sugen på ett par billiga. Aldrig varit monterade.

Lurch skrev:

:7peta KTM alla LC4 motarder "utom Duke" har dessa Pirelli MT60RS CORSA, fungerar bra så länge man inte pressar dem för mkt!

Lilja: Inte 2 sek utan 4 sek :hihi

liljekvist skrev:
good speed intermidiet är gatgodkännda däck med mycket bra fäste på grus asvalt och regn :tummenupp

Jag har en uppsätning liggandes med nya sådana om du är sugen på ett par billiga. Aldrig varit monterade.

jag ska ju köra mäst gata!
är det bra hållbarhet :confused: på dem el??

hahah kanske 3 sek

motardnisse skrev:
:7peta KTM alla LC4 motarder "utom Duke" har dessa Pirelli MT60RS CORSA, fungerar bra så länge man inte pressar dem för mkt!

Lilja: Inte 2 sek utan 4 sek :hihi

vilka däck ska man införskaffa om man har extremt dålig ekonomi då :) ?

jag vill ha bakdäck som räcker länge, sen kan ja kosta på mig en vurpa eller 2 pga dåligt grepp. Akuten kostar ju bara 300:- óch då får du stanna många dygn om du vill :rolleyes:

jonnep skrev:
vilka däck ska man införskaffa om man har extremt dålig ekonomi då :) ?

jag vill ha bakdäck som räcker länge, sen kan ja kosta på mig en vurpa eller 2 pga dåligt grepp. Akuten kostar ju bara 300:- óch då får du stanna många dygn om du vill :rolleyes:
Fel sätt att spara pengar på. Du som inte verkar bry dig så mycket. Ta och köp Beg race däck. GRYTM fäste men är olagliga

jonnep skrev:
Felfelfel akuten kostar 300kr, men sedan kostar det ca 80kr/dygn att ligga på sjukhus...

Men jag undrar ju också, om någon kör med punkade sulor... Typ nån som fått en skruv i däcket...

Bör ju inte göra ett piss?

Zana skrev:
Men jag undrar ju också, om någon kör med punkade sulor... Typ nån som fått en skruv i däcket...

Bör ju inte göra ett piss?
Borde ju inte göra nånting om man "lagar" hålet så inte skit kan komma in.

//Mats

liljekvist skrev:
Fel sätt att spara pengar på. Du som inte verkar bry dig så mycket. Ta och köp Beg race däck. GRYTM fäste men är olagliga

vet du var jag kan få tag på ett par ?

Mingves skrev:
Borde ju inte göra nånting om man "lagar" hålet så inte skit kan komma in.

//Mats

Mmm, behövs väl inte ens lagas om det bara är pyspunka...

jonnep skrev:
..... Akuten kostar ju bara 300:- óch då får du stanna många dygn om du vill :rolleyes:
Du har inte funderat över att det är vi övriga här på Sporthoj som betalar för din snålhet om du resonerar så. :mad: Men, det kanske är så att den dag du får en vettig inkomst så är du villig att betala ännu mer skatt än vi gör idag så att nån annan kan snåla. :va

Tänk om, tänk rätt :fatta!

.

Back