Däck: Michelin Power Pure

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
I stånd att byta däck och hade nästan bestämt mig för Dunlops Sportmax Sportsmart men står nu och velar om jag inte ska kränga på Michelin Power Pure...
Är det nån som testat dessa och har feedback?
Det som intresserar mig egenskapsmässigt är snabb uppvärmning och bra grepp på torr gata samt att det tål lite misshandel och temp på storbana utan att bli gegga. När det är blött får hojen stå, så den delen struntar jag i.
 
Fast det är väl inga gatdäck? Jag vill ha däck som håller bra temp vid gatkörning också.

Janne (säljaren på Michelin) sa när jag pratade med honom att de ska vara bättre lämpade för gata än Power One Street. Power Pure ska vara ett gatdäck för den som kör bana ibland, medan Power One Street mera är ett bandäck det går att köra gata med.

Jag har själv beställt Power Pure till hojen, men kan inte återkomma med något omdöme förrän i slutet av aug. Å andra sidan borde jag ha hunnit med alla typer av körning då så det ska bli intressant att se hur däcken är :)
 
Jag åker med Pure!:)

Kört på gata i både vårrt o torrt, samt piskat en heldag på bana, syns knappt på däcket, lite tuggat längst ut i kanterna va det ju efter bandagen men inget o tala om, även skjutsat tanten runt vättern(35mil) utan ens tendens till att bli platt i mitten...

Recension: Helnöjd!!!:yoparty:tummenupp
 
Ingen erfarenhet alls av Michelindäcket, men Sportsmart är grymt!
Ang. våtgrepp så vill iaf jag ha bra sådant på gatdäck, även om jag inte medvetet åker när det regnar.

Vet inte hur många gånger man fått en plötslig sommarskur över sig när man varit ute och åkt. Eller att man t ex åkt hem till nån polare/jobb medans det varit bra väder men sen när man ska hem så har det regnat.
 
Gatgodkännandet sitter väl dessutom mest i att dom har mönster mm, inte i gummit som sådant?

Ja, det är väl knappt så mycket mönster att dom får vara gatgodkända.
Tror även man ska använda värmare för dessa för dom slits rätt hårt. Sett många som är sopslut efter en bandag, men då är det lite högre farter än vad jag klarar av.
 
Jag kör Power Pure på motarden.
Tycker de funkar fin fint och verka hålla rätt så bra om man jämför med Power Pilot 2CT i alla fall.
Trevligare däck än ovan med så jag är hel nöjd!
 
Ni blandar ihop begreppen angående Pilot Power One! De finns i två varianter, dels Street (för gata) och dels Competition (för race) båda har exakt samma mönster men det är enorm skillnad på styvhet och form.

Power Pure har jag inte provat men enligt tillverkaren hamnar däcket någonstans mellan Pilot Power 2CT och Pilot Power One Street.
 
Största skilnaden mellan power pure och sport sport smart är pure är ca 1 kilo lättare det gör att snabba kurs ändringar är lättare att genomföra. mc;n kan kännas lite instabil i början.

sport smart ger en ngt snällare feedback dvs när det släpper så släpper det snällare än pure.Bägge däcken är mkt bra däck värmare behövs ej
fäste och hållbarhet är enormt bra på bägge.
Har prövat bägge på bana i blöt och torrt med varv tider som 1.11 på G-åsen i ca 1 timme.
6 st kurs och bandagr utan problem men näst intil 0 i slitaga = bra skit.:yoparty :tummenupp
 
Största skilnaden mellan power pure och sport sport smart är pure är ca 1 kilo lättare det gör att snabba kurs ändringar är lättare att genomföra. mc;n kan kännas lite instabil i början.

sport smart ger en ngt snällare feedback dvs när det släpper så släpper det snällare än pure.Bägge däcken är mkt bra däck värmare behövs ej
fäste och hållbarhet är enormt bra på bägge.
Har prövat bägge på bana i blöt och torrt med varv tider som 1.11 på G-åsen i ca 1 timme.
6 st kurs och bandagr utan problem men näst intil 0 i slitaga = bra skit.:yoparty :tummenupp
Med 1.11tider på G-åsen skäms man inte i ett ERF-race. Köpa Gatdäck då. :D
 
Kör Sportsmart jag med.. Inget negativt att säga om dem alls. Har bara hört positiv feedback från de som jag talat med som kört på däcket, från tävlingsåkare till instruktörer till glada amatörer.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top