Däck från Tyskland

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det har ju ordnats med köp av däck från mynetmoto.com i Rookie-delen, men jag kan inte hitta Dunlop slicks på den sidan. Någon som vet varifrån i Tyskland man kan handla däck (Dunlop slicks)? Tänkte köra ner med släp och ta hem, och det kan nog finnas plats för fler om någon vill ha...

Jag är sugen på däck men vet inte var man kan få tag dem. Om du organiserar köp så är jag gärna på.
Alvaro Molina har ju 50 set Bridgestoneslicks till försäljning. Kanske kan plocka med dem när ni ska träna i Spanien?

Goodstuff skrev:
Jag är sugen på däck men vet inte var man kan få tag dem. Om du organiserar köp så är jag gärna på.
Alvaro Molina har ju 50 set Bridgestoneslicks till försäljning. Kanske kan plocka med dem när ni ska träna i Spanien?

Jag vill ha (läs Nordgren säger att jag ska ha) Dunlop! :)

Vad tar han för dem? Vilka blandningar?

Jag vet inga detaljer men har hans nummer/mail om du vill ha.
Om Molina kan köra 1.44(?) på Anderstorp borde de duga va?

Goodstuff skrev:
Jag vet inga detaljer men har hans nummer/mail om du vill ha.
Om Molina kan köra 1.44(?) på Anderstorp borde de duga va?

Om han bara kör 1.44 så är det fan inget att ha...

pma mig hans mail är du snäll... :)

/han som körde 1.41 på en hoj UTAN knivskarpt chassie...

oscar skrev:
Det har ju ordnats med köp av däck från mynetmoto.com i Rookie-delen, men jag kan inte hitta Dunlop slicks på den sidan. Någon som vet varifrån i Tyskland man kan handla däck (Dunlop slicks)? Tänkte köra ner med släp och ta hem, och det kan nog finnas plats för fler om någon vill ha...

Tycker myNETworld.com är för dyra på slick i alla fall.

Dunlop Slickmischungen

Se bild

VAT = 16%
the shippingcost are 22,00 € for 1-3 tyres .... 44,00 for 6 tyres
if you want we can send them all together 50 tires approx 100,00 €

regards

myNETworld.com

Bifogat

• Dunlop-myNETworld.jpg
    Dunlop-myNETworld.jpg
    128.5 KB · Visningar: 194
Nyteknik skrev:
1.385 kr för ett bakdäck låter mycket billigt.

Det är utan moms. Med tyska momsen på 16% blir det 1608:-

156 + vat = 181 euro.

rejser skrev:
ja nästan, 1480 kostade mina duunloop.

Var det inkl moms, då kanske du kan köpa något sätt till mig med. Jag betalade precis över 3000kr för ett sätt hos TL. Köpte bara 2 nya bakdäck och ett nytt framdäck av honom förra året. Det är billigare att köpa begagnade däck och så kan man vända på dem också.

Last edited:
Nordgren skrev:
Var det inkl moms, då kanske du kan köpa något sätt till mig med. Jag betalade precis över 3000kr för ett sätt hos TL. Köpte bara 2 nya bakdäck och ett nytt framdäck av honom förra året. Det är billigare att köpa begagnade däck och så kan man vända på dem också.

ja jag kolla just på kvittot så det blev rätt innan jag skrev nått.
4279:- för 2 bak och ett halvspecial 16,5" framdäck.
genom en handlare då inte direkt från TL.

rejser skrev:
ja jag kolla just på kvittot så det blev rätt innan jag skrev nått.
4279:- för 2 bak och ett halvspecial 16,5" framdäck.
genom en handlare då inte direkt från TL.

Ujj? Tror inte att det finns 16,5 tums däck mer än till Superbikes bak att köpa för oss som kör RR. Du kör cross?

[Förtydligande] Dom Dunlopslicksen som Oscar och Henrik vill köpa heter KR106 och KR108. Ska vara tillverkade detta året med ('05). Och är till 250 racers.

Axxexs skrev:
Ujj? Tror inte att det finns 16,5 tums däck mer än till Superbikes bak att köpa för oss som kör RR. Du kör cross?

[Förtydligande] Dom Dunlopslicksen som Oscar och Henrik vill köpa heter KR106 och KR108. Ska vara tillverkade detta året med ('05). Och är till 250 racers.

visa motard värstingar har också börjat med 16,5.../BrInK

Axxexs skrev:

kör motard SM och lite seriecross.
ja det är kr 106 och 108 jag har kört på oxå.
det finns 16,5 i de flesta varianter att få tag på...tar lite längre tid bara.

Miss Ullis skrev:
visa motard värstingar har också börjat med 16,5.../BrInK

Oki! Såg nu att det fanns ett 125/80R420 däck.

http://www.dunlop.se/mc program.htm

Men vad jag vet har ingen i 250 racer kört med 16,5 däck?
Och varken Oscar eller Nordgren har sånna fälgar ändå. 120/70-17 och 165/55-17 har dom.

*/ ?>
Back