Däck för supermoto, most bang for the buck?

Goldspeed funkar kanon, jag har köpt en hel del av dig och jag + polarna är kanon nöjda :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Hej.
Claes Johansson körde på dessa i SM 2006, open klassen, han är nöjd- han köper däcken för skattade pengar.
Niklas Carle- Bike, anv oxå skurna slicks, gat legala, och är nöjd.

Gå samman och köp flera uppsättningar så påverkar detta priset.

Hlsn
Thomas

Jag fick med mig en prislista från mässan, Bridgestones slicks kostar 1847 fram och 2590 bak. Jag tycker du ska göra som Stoffy säger och ska du ha nya köp det du får bäst priser på av de kända märkena, Dunlop, Metzeler, Michelin osv.

Ett märke många glömmer är Dunlop som ju VM-cirkusen sprätter runt på. Kan inte vara helt dåliga grejor alltså. Och relativt billiga är dom också; listar ca 1500 fram och 1800 bak så....... Kan vara värt att kolla upp.

.

Har 2 uppsättningar begade 250 rejsdäck liggande i källaren om nån behöver, 3 fram å 2 bakdäck har jag för mig.

jag har ett gäng slicks också... ev ett 165michelin slicks beggat.. och 2st framdäck begagnade dom med.. ev säljer jag framdäcken då jag antagligen aldrig kommer kränga på dom.

Är det någon som är interesserad så har jag en uppsättning Metzzler motarddäck (Metzeler Racetec Drift) nya till salu för 2900kr fram o bak.

Last edited:
Metzeler Racetec Drift är bra grejer. Jag köpte en (1st) uppsättning flång nya för runt 2.600:- En kille som importerade i större mängd och kunde sälja vidare till bra pris (men han har nu upphört med den verksamheten pga jobb).

Riktigt slitna gamla sulor kan man ju få till skänks. Duger till att burna runt med i alla fall eller några dagars gatåka :)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis