Däck byte Lund

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Hade tänkt och köra vårturen nu den 22:a men däcken börjar ta slut. Får ner nya ikväll men var kan man gå för att få dom på krängda???
Tacksam för hjälp!!

Absolut!!!! Skulle som sagt helst bara ha fått på dom nya sulorna, men i värsta fall får det väl gå endå..

Kazta skrev:
2100692 Absolut!!!! Skulle som sagt helst bara ha fått på dom nya sulorna, men i värsta fall får det väl gå endå..

Det löser lillemans säkert åt dej

finns andra alternativ. Hörbergs i lödde tex

hehe....borde inte du plugga inför morgondagens tenta... :7peta

fick ner däcken iallfall...träffade mormor oxå :yoparty

Plugga.......ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ......

hm.... jo, kanske...
Träffade mormor oxå, jo jo fint ska det va!!

Kazta skrev:
2100559 Hade tänkt och köra vårturen nu den 22:a men däcken börjar ta slut. Får ner nya ikväll men var kan man gå för att få dom på krängda???
Tacksam för hjälp!!

Mitonga i Lomma har säkert tid 040 19 41 40

Vianor,
Jörgens däck,
Mototechnica har säkert däckmaskin också

ok,lillemans skulle ha ca 700:- per däck så det känns inte så så aktuell :va

Om det är beg racedäck så tar hjulhuset i staffanstorp 100kr/st om du kommer dit med lös fälg. Om det är andra däck tror jag de tar 250kr/st från lös fälg.
Mitonga tar nog 250kr/däck från hojjen. Finns i lomma.

Mr K skrev:
2102303 Om det är beg racedäck så tar hjulhuset i staffanstorp 100kr/st om du kommer dit med lös fälg. Om det är andra däck tror jag de tar 250kr/st från lös fälg.
Mitonga tar nog 250kr/däck från hojjen. Finns i lomma.

:tummenupp håller på att ringa rundor men det är svårt att komma fram, men det kommer väl att lösa sig under dagen

Så där ja!! Fixat och klart, så ska det bara sluta regna så e lyckan total!! :)

Mr K skrev:
2103257 Var blev det? Jag gjorde mitt på hjulhuset vid 1730 idag ... fram och bak från fälg

Efter mycket om och men fick jag dra till Helsingborg. Där fortsatte klabbet. Men för att göra en allt för lång historia kort så blir framdäcket klart och jag kör tillbaka till garaget för att sätta på däcket. Tycket inte att mönstret stämmer så jag ringer och kollar med dom men de säger de har satt på det åt rätt håll. (de skulle precis stänga). Sätter på däcket och kör tillbaka till lund. Kommer ner och tror att allt e frid och fröjd....men icke!!! Kollade nu och klabb sockarna har satt på framdäcket åt fel håll!!

Kan man få lite tipps och råd från er som har bättre koll??? Kan jag köra imorgon och sen åka tillbaka och fixa det på måndag eller måste jag skita i körningen imorgon???

Vad är det för däck?
Fick ett Metzeler Sportec M1 krängt hos Mitonga i dagarna och när jag hämtade hojen var jag övertygad om att det satt på fel håll med tanke på mönstret.
Men sen när man kollade pilen för mönsterriktningen så fick jag ge mig. :)

dubbel kollat och trippel kollat. pilen på däcket stämmer inte med pilen på fälgen :huvet. Här kommer en dålig bild oxå. Det blåa är framskärmen

Bifogat

• DSC00412.JPG
    DSC00412.JPG
    58.6 KB · Visningar: 42
Last edited:
Kazta skrev:
2103421 dubbel kollat och trippel kollat. pilen på däcket stämmer inte med pilen på fälgen :huvet. Här kommer en dålig bild oxå. Det blåa är framskärmen

Hoppas det löser sig,,, själv ska man ju jobba hela helgen så det blir ingen hojkörning för min del inte,,,

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!