cylinder fråga?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
tja!
jag undrar om nån vet de här om NSR cylinder(alltså orginal 125cc):)
1.durationen av avgas porten:
2.diametern av avgas porten:
3:längden av avgas porten:
skulle vara skit bra om någon visste? orkar inte riva min cylinder å mäta allt för då måste jag köpa nya packningar oxå :gnissla
ska nämligen bygga avstämmt rör för maximal effekt... behöver bara veta de sen ska jag börja :tummenupp

Last edited:
Lite hjälp kanske.
Bild 1 visar en fransk JC22 cylinder Bild 2 engelsk JC20

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    39.4 KB · Visningar: 72
  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    23.9 KB · Visningar: 52
Last edited:
NSR_MAN skrev:
exhaust calculator 2 (min polare har de) jag har strukit under de som måste fyllas i :)

trevligt program! :yoparty Någon som vet det på en honda crm 125 vore ju också trevligt då.

om det är okej för din polare att göra samma på crm:en också vore schysst! Eftersom jag är inne på samma sak.

CRMaeger skrev:
trevligt program! :yoparty Någon som vet det på en honda crm 125 vore ju också trevligt då.

om det är okej för din polare att göra samma på crm:en också vore schysst! Eftersom jag är inne på samma sak.
javisst :tummenupp men är de inte samma cylinder å kolv på CRMen som på NSRen? :va

NSR_MAN skrev:
javisst :tummenupp men är de inte samma cylinder å kolv på CRMen som på NSRen? :va
jo det är det på de gammla iaf, men är inte säker på att det är likadant på de nya. vet faktiskt inte?

:confused: finns de värkligen ingen som vet?? jag har letat som fan på Google osv.. men jag hittar inget :argpådato

NSR_MAN skrev:
får väll riva cylindern å mäta då :(
Ne jag har tyvärr inte hittat något. Har kollat runt på google och altavista men hittade inget tyvärr. Men jag tänkte på en annan sak, kan det programmet mäta upp för dubbla utblås med?

CRMaeger skrev:
Ne jag har tyvärr inte hittat något. Har kollat runt på google och altavista men hittade inget tyvärr. Men jag tänkte på en annan sak, kan det programmet mäta upp för dubbla utblås med?
nej de går inte men polarn som har de kan e en formel så man kan göra de... han ska bygga dubbla utblås på sin :tummenupp .. jag tror jag har löst det där med måtten.. eftersom avgasporten e så pass stor så går det nog att mäta utifrån :)

NSR_MAN skrev:
nej de går inte men polarn som har de kan e en formel så man kan göra de... han ska bygga dubbla utblås på sin :tummenupp .. jag tror jag har löst det där med måtten.. eftersom avgasporten e så pass stor så går det nog att mäta utifrån :)

ok det låter ju bra det, hoppas du kan mäta det så. :tummenupp Hade tänkt sätta på dubbla på min, inte för att det är fräckt, elle ja lite snyggt ser det ut så som jag har tänkt mig, men jag tänker mest på att man får ut mycket effekt och man kan ha tysta ljuddämpare så inte den blåa mannen klagar. :D

CRMaeger skrev:
ok det låter ju bra det, hoppas du kan mäta det så. :tummenupp Hade tänkt sätta på dubbla på min, inte för att det är fräckt, elle ja lite snyggt ser det ut så som jag har tänkt mig, men jag tänker mest på att man får ut mycket effekt och man kan ha tysta ljuddämpare så inte den blåa mannen klagar. :D
men sumpar man inte effekt om man har dubbla utblås :va

NSR_MAN skrev:
men sumpar man inte effekt om man har dubbla utblås :va
ne inte om de är avstämda för det, om du har ett visst motstånd i en ljuddämpare så har du ju ett visst ljud i den dels för att det är en viss stoppning med (ull) men även beroende på hålen i ljudämparen och utgången från den. Om du istället har 2 ljuddämpare med samma motstånd så kan du ju använda mer stoppning i dem och då minskar ju ludet. Alltså är det samma motstånd i dem fast tystare

CRMaeger skrev:
ne inte om de är avstämda för det, om du har ett visst motstånd i en ljuddämpare så har du ju ett visst ljud i den dels för att det är en viss stoppning med (ull) men även beroende på hålen i ljudämparen och utgången från den. Om du istället har 2 ljuddämpare med samma motstånd så kan du ju använda mer stoppning i dem och då minskar ju ludet. Alltså är det samma motstånd i dem fast tystare
åfan :rolleyes: men de måste vara jävligt exakt då va?

CRMaeger skrev:

Tycker du verkar prata lite i nattmössan.
En ljudämpare ska inte ge något motstånd. Och en ljuddämpare som ger motstånd är felaktigt byggd.
Det ger inte mer effekt att åka utan eller med. (Förutom ljud effekt..haha)

Allting som händer efter stingern har absolut ingenting med expansions kammaren att göra, dom avgaserna som redan åkt runt i expansions kammaren ska bara ut och påverkar inget.

/Hagberg

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör