Cykeltråden

Lite bilder från min kometkarriär som skogscyklare förra året:

Bifogat

• Bild 463edded.JPG
    Bild 463edded.JPG
    70 KB · Visningar: 92
  • Bild 461edded.JPG
    Bild 461edded.JPG
    64.6 KB · Visningar: 98
  • Bild 258ed.JPG
    Bild 258ed.JPG
    30.3 KB · Visningar: 121
  • Bild 252ed.JPG
    Bild 252ed.JPG
    39.4 KB · Visningar: 82
Min kompis cykel. Han ska skaffa FS-hoj till nästa sesong och börja köra downhill. Hoppgalning så får se om man kan få bild på det i framtiden.

photo_1042fa872081c3d.jpg

photo_1042fc861d9586a.jpg

Själv cyklar man på en hard rock, spezialised. Kan bara cykla lite på bakhjulet ännu.

Last edited:
Shit? Inte sant ellerhur... För billigt för att vara sant... Bor någon i närheten, KÖÖÖÖÖÖP!!!!!!!!!!!!

Bifogat

• cykel.jpg
    cykel.jpg
    43.6 KB · Visningar: 262
Zana skrev:
Shit? Inte sant ellerhur... För billigt för att vara sant... Bor någon i närheten, KÖÖÖÖÖÖP!!!!!!!!!!!!

Var bor stackarn då? Ser inte vad det är för komponenter på den heller, nuförtiden finns det mycket flashig skit.

chrilla skrev:
Var bor stackarn då? Ser inte vad det är för komponenter på den heller, nuförtiden finns det mycket flashig skit.

Västernorrland.
Men hallå, det klart den är bra. Den har skivbromsar står det ju. Sen kanske du missade flaskhållaren på bilden? Vad mer begär du?

Zana skrev:
Vad jag kan se på bilden är det en sjysst hoj. xc.

Beror ju som Chrilla sa en del på vad det är för komponenter som sitter på. Tycker mig skymta att det är wirebroms fram. Inget man sätter på en "värstingcykel" tycker jag. Men det kanske är resten av grejerna som är av toppklass, vad vet jag :)

för 2000:- vad i h-e? jämför vad ni får för samma pengar? Giant är sjysst... Inte?

Zana skrev:
för 2000:- vad i h-e? jämför vad ni får för samma pengar? Giant är sjysst... Inte?

De gör väl både bra och lite sämre cyklar...

Idag är det ju modernt att sätta både skivbromsar och dämpare även på billiga cyklar, och då är ju kvaliten/funktionen därefter. Tycker det är svårt att avgöra utifrån bilden huruvida det är bra komponenter eller inte, men det kan det ju vara. :)

Seriösa annonser bör innehålla info om årsmod och en ordentlig lista över vilka komponenter som sitter på cykeln.

Edit. Är man duktig på cyklar känner man nog igen fälgar, gaffel och ram och får en hint där.

Last edited:
Vad tror ni om denna.En Cannondale beast of the east,med rock shox judy dh gaffel,magura hydralisk bakbroms,xtr v-broms med xt handtag.

Valentinic: hur går det filmandet av cykelåkandet??

Bifogat

• mtb.jpg
    mtb.jpg
    26.9 KB · Visningar: 105
Last edited:
jonte76 skrev:
Valentinic: hur går det filmandet av cykelåkandet??

Jag har en film Editerad och klar men jag får något skumt felmeddelande när jag försöker logga in på Sporthoj.com servern. Håller på att ragga nån som kan hjälpa mig :tummenupp

Last edited:
finns några kids i stan som härjar runt med töckene cyklar hoppar utför trappor och har sig, cyklar ju kontrollerat på bakhjulet hur jeffla långt så helst...bara ligger och väger ser ju hur härligt ut som hellst....

Bifogat

• 5FFF.JPG
    5FFF.JPG
    117.9 KB · Visningar: 137
mattsson skrev:
Beror ju som Chrilla sa en del på vad det är för komponenter som sitter på. Tycker mig skymta att det är wirebroms fram. Inget man sätter på en "värstingcykel" tycker jag. Men det kanske är resten av grejerna som är av toppklass, vad vet jag :)

haha :lol rolig eller
Jag cyklar på värstinghoj och på min är det mekaniska skivbromsar.
det funkar egentligen lika bra fast det är mer känsla i hydrauliska
plus att hydrauliskt tar en aning bättre

Panos skrev:
haha :lol rolig eller
Jag cyklar på värstinghoj och på min är det mekaniska skivbromsar.
det funkar egentligen lika bra fast

Jasså, så mekaniska är lika bra som hydraliska...

Panos skrev:
det är mer känsla i hydrauliska
plus att hydrauliskt tar en aning bättre

Eller inte...

Hur ska du ha det?

Panos skrev:
jag skrev en aning bättre :tummenupp

Och endast det bästa är gott nog för en värstingcykel, annars är den ju inte värst. (I för sig har Chrilla en Scott med hydrauliska skivor fram och bak, men den är lååångt ifrån någon värsting, snarare värsta fjoll-cykeln... fast det beror nog mest på han som sitter på cykeln :rolleyes: :tungan )

Men okej, vi kan väl komma överens om att cykeln på bilden ÄR en värstingcykel då, så slipper vi gnabbas om det.

Ni som skadar får ju skylla er själva när ni inte har skinnstället på er, fattar inte hur man kan åka hoj ens till korvmojen utan ordentlig skyddsutrustning! :kocko

:tungan

jonte76 skrev:
Vad tror ni om denna.En Cannondale beast of the east,med rock shox judy dh gaffel,magura hydralisk bakbroms,xtr v-broms med xt handtag.

En sån skulle jag aldrig köpa. Den har ju inga tv-antenner, xö-mojänger eller vm-brons. :gnissla

Back