Cykelmätare och besiktning ?

typ-Skalman

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Hoj
Honda cbr 600rr - 2007
Hejsan!

Har en trasig hastighetsmätare på min suzuki. Var fruktansvärt dyrt att köpa en ny, runt 9 tusen tydligen när jag ringde in till mc-shopen! Letat lite på olika skrotverkstäder som tex Bike i trollhättans demontering. Men inte finns det någon någonstans! Frågan är nu om det går igenom besiktningen med en vanlig cykelmätare ? Har sett att visa streetfighter byggen har sådana. Någon som vet, vore jätte snällt med svar! Mvh. Alex

Har funkat för mig, 2 ggr. billigaste från Clas Ohlson, max 99 Km/h. Är gubben grinig kan han kräva att den ska vara belyst.

Fick igenom min gamla gsx400-83 med en vanlig Sigma BC800, en av dom vanligaste cykeldatorerna på 90-talet och poppis på hojar då den kan visa upp till 300.

Som belysning satte jag en liten lampa som fick strömförsörjning från den ordinarie belysningen i instrumentet, funkade inte så bra i praktiken (lampan bländade för mycket, svårt att se lcd-displayen) men blev godkänt på besiktningen. Dock skrev dom upp km-tal i huvudinstrument trots att det aldrig ändrade sig...

bc800.jpg

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...