Cykelmätare och besiktning ?

typ-Skalman

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2010
Hoj
Honda cbr 600rr - 2007
Hejsan!

Har en trasig hastighetsmätare på min suzuki. Var fruktansvärt dyrt att köpa en ny, runt 9 tusen tydligen när jag ringde in till mc-shopen! Letat lite på olika skrotverkstäder som tex Bike i trollhättans demontering. Men inte finns det någon någonstans! Frågan är nu om det går igenom besiktningen med en vanlig cykelmätare ? Har sett att visa streetfighter byggen har sådana. Någon som vet, vore jätte snällt med svar! Mvh. Alex

Har funkat för mig, 2 ggr. billigaste från Clas Ohlson, max 99 Km/h. Är gubben grinig kan han kräva att den ska vara belyst.

Fick igenom min gamla gsx400-83 med en vanlig Sigma BC800, en av dom vanligaste cykeldatorerna på 90-talet och poppis på hojar då den kan visa upp till 300.

Som belysning satte jag en liten lampa som fick strömförsörjning från den ordinarie belysningen i instrumentet, funkade inte så bra i praktiken (lampan bländade för mycket, svårt att se lcd-displayen) men blev godkänt på besiktningen. Dock skrev dom upp km-tal i huvudinstrument trots att det aldrig ändrade sig...

bc800.jpg

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...