tåberg
A backward poet writes inverse
Hej! köpte en cykel lite grisen i säcken från blocket i veckan. Säljaren sa att den verkade jättebra och välgjord och att han tagit hem den från usa då han bodde där. På bilden ser hojjen riktigt nice ut och jag som inte kan nåt om cyklar köpte det han sa. Jag frågade vad den hette och han sa mongoose, vilket är ett märke jag känner igen som lite kult. Fågade även vad det var för komponenter och om man kunde ställa dämparna, han sa då att han inte visste, men raddade upp ett gäng med förkortningar på vissa av komponenternas modellnamn, sa dock inte vad som vore enklast nämligen vad cykelns modellnamn var! han begärde 4000 för den och jag prutade ner den till 3600 inkl frakt från karlstad till falun.
då cykeln kom visade det sig att t.ex dämparna inte alls var ställbara och efter en enkel sökning då jag (efter att ha tittat 2 sek på cykeln) kommit framtill att den hette mongoose xr200 och att det var en wallmarthoj för ca 150dollar blir jag lite förbannad och känner mig lurad.
Har jag nån rätt i detta fall? kan jag häva köpet alternativt få rätt till reducerat pris av säljaren? är jag bränd totalt?
/Tomas
då cykeln kom visade det sig att t.ex dämparna inte alls var ställbara och efter en enkel sökning då jag (efter att ha tittat 2 sek på cykeln) kommit framtill att den hette mongoose xr200 och att det var en wallmarthoj för ca 150dollar blir jag lite förbannad och känner mig lurad.
Har jag nån rätt i detta fall? kan jag häva köpet alternativt få rätt till reducerat pris av säljaren? är jag bränd totalt?
/Tomas