Custom - förklara?

Svar Ja men det blåser som f*n, fast lite mer spännande än att ha kaross. Jag kan sitta rakt upp till ca 240-250 sen lägger jag mig för att det drar som den i kroppen. Jag har inte aerodynamiken men kraften är inga problem den varvar ur på femman också trots att den är naken. Men känner ändå att Vmaxen är den hoj jag vill ha om du vill ha kaross är det ditt val. Jag har kul på min hoj, sitter bekvämt och vill känna att jag är utomhus. Jag tycker att det är vansinnigt roligt att känna kraften och ljudet men det verkar inte som du har så kul med din hoj...:gråta

Kaross? :rofl KÅPA heter det. :hihi

Och utomhus? Jag vet inte hur dina referenser ser ut, men nog blir man utsatt för det även på en sporthoj...?

Trolla på ba'! :yoparty
 
Nivån börjar sjunka rejält, hade tänkt att svara seriöst till widescreen och med fakta men inläggen från ovanstående har nått tonårsnivå. När man jämför en 220 hästars VMax som likvärdig med en 60 hästars HD borde man nog inte köra till jobbet. Hoppas alla är lika nöjda med sina "riktiga hojar" som jag är med min.
 
Precis de modifieringar jag gjort, fin va?:rofl

Jag har inget emot designen för utseendets skull, jag tycker den är cool och Captain America måste ju vara en av de absolut mest kända hojarna någonsin, för att inte tala om customhojar och förmodligen den som många tänker på när de hör "custom" eller "chopper". Men jag vill inte köra den i 200+ :)

Nivån börjar sjunka rejält, hade tänkt att svara seriöst till widescreen och med fakta men inläggen från ovanstående har nått tonårsnivå. När man jämför en 220 hästars VMax som likvärdig med en 60 hästars HD borde man nog inte köra till jobbet. Hoppas alla är lika nöjda med sina "riktiga hojar" som jag är med min.

Är det nya V-Maxen du har? Den är riktigt cool, när jag var på Hockenheim senast var det en som körde med en sådan. Det hela såg lite komiskt ut eftersom föraren låg i 60kg-klassen vilket så lite roligt ut på den där hojen, den är ju hyfsat massiv.
 
Last edited:
Jag kör hellre fort på en långsam hoj än långsamt på en snabb dito.
Jag har ett gäng hojar, allar olika. Uppskattar min och damens gemensamma FZ6 S2a lika mycket som mitt bobber/cafebygge på min Dragstar. Kan inte påstå att jag är något raceproffs, men har kört brallorna av många skrevraketer på bulten redan innan jag byggde om min gamla blysläde.

Kör både bana, cross, isracing, dragracing etc så helt nollad är man inte, men i ärlighetens namn vem fan behöver 150+ hästar för att köra gata?
 
Den här tråden blev väl ungefär som väntat...

Själv är jag lite småsugen på att skaffa en glidare sen i framtiden faktiskt... Tuffa runt på lite småvägar i lite lugnt tempo...
Men först ska jag skaffa något att pendla med, en fullblodig geggmoppe och en riktig banhoj, antagligen... Så det blir väl tidigast om sådär 10 år. :näsblod
 
Den här tråden blev väl ungefär som väntat...

Eller hur, det är kul att en tråd om charmen med customhojar handlar om toppfart...

Jag trodde inte heller jag gillade customhojar men sedan såg jag några snygga och helt plötsligt ville jag ha en.
 
Tack DR-Zätare o Ulvhanne för att dra upp tråden från träsket.

Nu tänkte jag börja argumentera om varför min SR400 (27hk) med café stuk är den bästa hoj som finns...:hihi
 
Tycker man ska ha många hojar, en för varje humör o väder. Finns vissa glidare som har ett smäckrare, retrostuk som jag absolut gillar o kan tänka mig glida runt på fina höstdagar på, stanna ofta o fika, mysa runt på och inte bry mig om mer än njuta av stunden. Gör det med min sporttourer nu också men den inbjuder ju till fort o ta kurvor fort så det blir gärna så då också. Nu ska endurohoj införskaffas men sen kanske det blir nått retro. Kan till och med tänka mig en bäbisrosa retro vespa för de där turerna när man ska ha klänning o vara lite piffig :) kör jag min sporttourer är jag aldrig piffig eller fin, mest osminkad, svettig och håret platt o ruffsigt.
 
+1 på den Rockmorsan! :tummenupp

Jag njuter i fulla drag när jag myser omkring på min CB650! :)
Är så mycket krom på den så den är väl nästan en kromsläde. :rolleyes:
CB650_small.jpg
Dessutom går den mycket fortare i 100 än Trajjan gör i 200! :3freak
Köpt ett par kevlarjeans och letar efter en retro-skinnjacka för att komplettera looken.

Så "en för varje humör o väder" håller jag med om till fullo! :fakta

(nästa blir en GPZ900 lr en VFR750F tror jag)
 
+1 på den Rockmorsan! :tummenupp

Jag njuter i fulla drag när jag myser omkring på min CB650! :)
Är så mycket krom på den så den är väl nästan en kromsläde. :rolleyes:
View attachment 386921
Dessutom går den mycket fortare i 100 än Trajjan gör i 200! :3freak
Köpt ett par kevlarjeans och letar efter en retro-skinnjacka för att komplettera looken.

Så "en för varje humör o väder" håller jag med om till fullo! :fakta

(nästa blir en GPZ900 lr en VFR750F tror jag)

Om du kan fylla ut en XXL har jag en sånhär som jag inte använder eftersom att den är för varm för mig. Den är ju lite sådär halvretro, och är ju lite synd att den inte används.
 
Tycker mig se en ökad tolerans på sporthoj.com för glidare. För 10 år sedan var det sporthojar, fighters och motard som gällde, att ens nämna glidare var en synd. Nu har det börjat smyga sig in bobberbyggen och glidare på sidan. Är det ett tecken på att vi börja bli gamla? Går själv i bobber-/chopperbyggartankar just för att kunna njuta av en lite långsammare och säkrare framfart men med lika mycket känsla och nöje med körningen. Skillnaden är att det inte behöver gå på ett hjul mellan kurvorna och i ett allt för högt tempo. Kul med byggen och olika stilar.
 
Nivån börjar sjunka rejält, hade tänkt att svara seriöst till widescreen och med fakta men inläggen från ovanstående har nått tonårsnivå.

Vi råkade bara dras med i suget efter inlägget nedan:

Fel min gör 270 km/h verklig hastighet i bromsbänk borde vara ca 285-290 på mätaren. Läs fixad ECU dvs inga varvtalsspärrar längre. :7peta
Vad gör din kaross-Triump? Saknar ändå betydelse på allmän väg men i acc hänger du inte med, om vi nu ska mäta längden...

...eller om det var din VMax.
 
Tycker mig se en ökad tolerans på sporthoj.com för glidare. För 10 år sedan var det sporthojar, fighters och motard som gällde, att ens nämna glidare var en synd. Nu har det börjat smyga sig in bobberbyggen och glidare på sidan. Är det ett tecken på att vi börja bli gamla? Går själv i bobber-/chopperbyggartankar just för att kunna njuta av en lite långsammare och säkrare framfart men med lika mycket känsla och nöje med körningen. Skillnaden är att det inte behöver gå på ett hjul mellan kurvorna och i ett allt för högt tempo. Kul med byggen och olika stilar.

Kan nog bero lite på att sporthoj är en rätt lysande samling kunnigt folk, så även de som har glidare tittar hit för lite råd. (även om det nog ligger något i den åldrande befolkningen på forumet.)
 
Back
Top