Custom Caféracer bygge

Det var ingen dålig entre med en tvåventils 1100-twin! Bravo! :tummenupp

På tredje bilden ser det ut som min garagegranne till höger:hej

Så där, då var helgens rejsande klart :)

Mitt mål var att landa under 8 sekunder denna första helg, lyckades bra med följande resultat:
201m: 7,8444s.
60 fot: 1,9s.
Reaktion 0,3s.
Sluthastighet 146,1 km/h

Om jag ser till att dunka på ett nytt bakdäck som inte är gjort av backelit, ger fan i att köra varvtalsstopp och får till mina starter så skall jag utan tvekan kunna klippa till med under 7,5s.
Finns massor att hämta, men är överlag mycket nöjd med tanke på att man är helt färsk.
Inte ett enda problem med hojjen, gick som en dröm.

Lite bilder efter helgens bravader.
 
Tackar boys!

Jodå för tusan med tanke på vad det är för hoj från "början" så måste man väl ändå vara nöjd. Är ju som bekant inget effektmonster. Är jäkligt sugen på att hitta en 4 ventilstopp som passar, men det lär man ju kunna glömma.. Stressfläkt är inte fy skam det heller ;)
 
Tackar boys!

Jodå för tusan med tanke på vad det är för hoj från "början" så måste man väl ändå vara nöjd. Är ju som bekant inget effektmonster. Är jäkligt sugen på att hitta en 4 ventilstopp som passar, men det lär man ju kunna glömma.. Stressfläkt är inte fy skam det heller ;)

4ventilsteknik är inte hot-rod.
Turbo är inte hot-rod.
Lustgas är djävligt hot-rod.
 
Lustgas är jävligt otillåtet inom dragracing och hojjar... ;)

Tack för cred Ozeo!
 
Ett riktigt juste bygge, ser ännu bättre ut i verkligheten än på bilderna kan jag intyga:tummenupp

/Ingvar
 
Du är ingen riktig awtlåå.

Får väl be om ursäkt då :krama

iten uppdatering ang. motorpulet.

Höll på hela gårdagskvällen med förgasarstrul.
Eftersom inga i hela riket verkar sälja munstycken till mina Keihin 39:or så fick jag köpa svindyra borrar på feltema och borra upp originalmunstyckena. Det började kanoners med det första lågfartsmunstycket, därefter sket det sig med det andra då borren gick av halvvägs in i munstycket.. Efter 2 timmars våld lyckades jag få ut borren ur munstycket, går dock inte att avgöra om hålet blev "rätt".

Letar glatt vidare efter leverantör nu :)

Fick dock en bättre kurva efter provkörningen då lågfarten äntligen ligger runt 13-13.5 i AF.
Det rör på sig!

Tanken fortsätter dock att sätta igen mina soppafilter, skall lyfta av den och spola rent den igen.
 
Inte en susning?
Det kanske han gör?

Yes det är FCR fuggarna :)
 
Har lite mailkontakt med honom, han skulle se vad han hade på "lager" :)
Vet du för övrigt vars man kan få tag i trattar till fuggarna?

Kan vara trevligt på racedagar :)
 
Har lite mailkontakt med honom, han skulle se vad han hade på "lager" :)
Vet du för övrigt vars man kan få tag i trattar till fuggarna?

Kan vara trevligt på racedagar :)

Trattar hittar du nog enklast via Sudco i USA. Dom står för i princip all försäljning av Keihin utanför Japan (dom är generalagenternas "generalagent").

Annars finns Allens Performance och BR Special Tuning. Har handlat från BR en vända (gasvajrar) och jag har bara gott att säga, snabb frakt och bra mailkontakt.

http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/index.php?cPath=444_473_838
 
Tack för tipset Viktor.

Nu vet jag vad jag skall göra i vinter.. :D
 

Bifogat

  • turbo_2.jpg
    turbo_2.jpg
    52.9 KB · Visningar: 197
Ska herrn ut å rasta idag ?
River på mig skinnet om ca 45 min !
 
Sorry!

Har gravöl på kneget idag, min sista dag emörra.
Imorrn hinner jag inte heller, helgen är det hojträff..
Men nästa vecka :)
 
Var på långtur med Betty i helgen :)

Dryga 130 mil, nästan helt utan problem.
Under ett litet hastighetsprov *host* mot en 1700 Warrior fick jag ett oväntat vitt rökmoln efter mig. Misstänkte först att det handlade om en trasig toppackning, men som tur var visade det sig endast vara en packning som brustit i framkant av motorn (av papper). Packningen tätade sig själv efter en stund och svettade sedemera endast lite olja. En ny skall tillverkas ikväll.

En mindre kul grej var att min fina regplåthållare med kombinerat belysningsfäste gick av vid infästningen för lampan. Det hela går nog dock att lösa med att tillveka en separat hållare som sedan nitas fast i plåten. V-twinnar vibbrerar satan har jag fått lära mig :)

Riktigt skoj att kunna slå både 1600 och 1700 hojjarna på fingrarna denna helg. Trots 1 cylinder mindre i slagvolym fick de på tafsen :)

Hojjen var touringkittad med originalskärm+originaldäck och fäl vilket innebar en hel del däckbrännande. Ack så roligt!
 

Bifogat

  • P1030199.JPG
    P1030199.JPG
    74.6 KB · Visningar: 259
  • P1030205.JPG
    P1030205.JPG
    72.9 KB · Visningar: 419
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top