Custom Caféracer bygge

Tackar :)

Tänkte passa på att tacka alla inblandade för all hjälp.
Tack för all hjälp:
Benke
Sandy
Farsan
Pucken

Samt alla andra som vart inblandade, ingen glömd!

Nu får vi hoppas att hon presterar lika bra på strippen :D

Fan vad kul att du äntligen får gasa !

För er som inte vet så har Panzaa en hobbyskrubb/runkeboa på några ynkliga kvadrat att bygga i.
Sen att hojen byggs ihop i gästrummet är en annan femma...:D
Skulle själv aldrig ge mig på ett så här stort projekt om förutsättningarna var liknande.

Hoppas få ihop min tjejhoj så får vi ut å gasa till helgen !:banana
 
Tittat på bilderna än en gång, ser mkt bra ut! Loggan på tanken får en extra :tummenupp

(Liten detalj, personligen skulle jag föredra svart eller iaf mörkt lackerade stag till bakskärm och kepsen fram... Inget fel i dessa för sig som dom är men tycker att dom sticker ut onödigt mycket och tar bort fokus från övriga detaljer som är bra mycket mer bling bling... just my 50 cents... :))
 
Ang. blinkarna skall jag försöka ta hjälp av bättre vetande polare :)

Stagen sticker ut som attans på bilderna, men live så tillför de en hel del till helhetsbilden, tror nog att bilderna inte riktigt ger dem rättvisa. Tröttnar jag är det ju ingen match att pulverlacka dem ;)

Ozeo, mycket är tack vare din gjutform för lyktkåpan. Blev skitbra!
 
Sådärja! Fast jag ögnade igenom tråden och inte med ett ord nämns det något om yogapass.

Så hur ska du debarkera skutan?:D
 
Syftar du på körställningen så har jag haft en sässong på mig att öva redan :)
 
Klev du då av den alls under förra säsongen?
Eller är du helt enkelt lealös?

Snygg är den hursom.
 
Avgaset monterat och klart.
Har dock inte löst dämpningen än då jag saknar dämpull.
Ngn som vet om det går att använda vanlig glasfibermatta (om man snor upp den lite) istället?

Kapade även styret 4 cm på varje sida för att skippa custom looken
Körställningen känns mycket bättre nu.
Filade även upp Mickes gamla handtag så att jag kunde montera en backspegel, blir nog en till på gassidan med senare.

Även börjat fnula på cathtanken av Benkes gamla kaffemugg
Blir ett filter på ovansidan, samt anslutningen för slangen på sidan av muggen. Blir en lång böj på slangen, men jag tror inte att detta skall spela ngn roll.
 

Bifogat

  • Panzaa_betty170.JPG
    Panzaa_betty170.JPG
    55.3 KB · Visningar: 153
  • Panzaa_betty171.JPG
    Panzaa_betty171.JPG
    49 KB · Visningar: 117
  • Panzaa_betty172.JPG
    Panzaa_betty172.JPG
    21.3 KB · Visningar: 113
  • Panzaa_betty173.JPG
    Panzaa_betty173.JPG
    40.3 KB · Visningar: 102
fan va clean "cockpitten" är :tummenupp
 
Tackar!

Tyvärr så hade det vart trevlig om mätarna hade vart omvända, dvs. den stora visaren hade visat varvtal, men man kan inte få allt i livet ;)
 
Snyggt!

Tips, prova att ha den lilla spegelarmen vänd nedåt istället... Tycker det ger en något lägre look men funktionen är same same... Iaf på min traja om jag kommer ihåg rätt...
 
Hahaha. Nejdå.
Jag menar att det liknar någon sci-fi-film av modernare snitt. Mycket smutt jämfört med hur det ser ut i normalfallet. Som att jämföra en Saab 900 av 1995 års snitt (Originalreglage)med en Fighter från Battlestar galactica(Dina).

Jaja, jag vet hur jag menar iaf och det är menat som en komplimang.:)
 
I see!

Tillverkat mih en lite catchtank ikväll :)
Från en kaffemugg till ngt helt annat, en bild på det lindade avgaset med.

Får dock inte till inkopplingen av Wideband Commandern..
Har 1 stycke strömbrytare med inbyggd LED belysning, kontakten har 3 poler.
1 pol - Jord
1 pol - Signal till Wideband COmmandern
1 pol - 12 volt med matning till lampan

Kontakten har som sagt 3 inkopplingar benämnda 1,2,3.
Nr 3 är guldfärgad, de andra 2 silverfärgade. Hur jag än kopplar så lyckas jag inte få ljud i kontakten, har testat 2 olika med samma resultat. Garanterat en klåpare som försöker koppla..

Hur skall jag koppla?
 

Bifogat

  • betty_mark3_3.JPG
    betty_mark3_3.JPG
    22 KB · Visningar: 75
  • betty_mark3_4.JPG
    betty_mark3_4.JPG
    58.1 KB · Visningar: 96
  • betty_mark3_5.JPG
    betty_mark3_5.JPG
    61.2 KB · Visningar: 87
*pust* nu har jag ÄNTLIGEN lyckats läsa hela tråden!
och jag kan bara säga: SNYGGT BYGGT, FRÄSIG BÅGE! :Bugar
och jag är verkligen impad över lacken och kolfibern!

Såg att det var lite funderingar kring tennspackling, då kom jag på att en kompis filmade när jag tennade lite på hans bil, så här kommer filmen:

http://www.vimeo.com/1242880

//Konrad S.
 
Tack för kommentaren!
Det värmer mer än du tror :)

Skitbra film!
Nu börjar jag få grepp på hur det går till.
Det lär säkerligen bli flera tankar och flera hojjar framöver ;)
Ser ju alltid så lätt ut när det är någon som kan det.
 
Efter dagens tripp med polaren med diverse strul i vanlig ordning (läs laga kopplingsvajer+konstant igensatt soppafilter).

Jag vet fan inte hur jag skall göra med tanken, har rengjort den så gott jag kan, men filtret fortsätter att sätta igen sig. Vet fan inte vad jag skall göra Arg

Lite loggningsresultat:
- Tomgång = lambda 13-14
- 25% trottelöppning = lambda 13-14

Sen började resultaten bli pippade tack vare mitt igensatta filter.
Jag har dock lagt märke till att vid 100% trottelöppning ifrån cirkus 25% rasar lambda värdet till botten, under 10. Detta torde innebära att motorn dränks i soppa när detta sker. När varvtalet klättrar och belastningen minskar planar dock lambdavärdet ut till runt 13-14.

Tips på hur fasen jag löser tokdippen vid max trottelöppning?
Effektmässigt känns det verkligen som om motorn drunknar i soppa.
 
Back
Top